گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه بازار سهام آمریکا با افزایش روبه‌رو شد. شاخص‌های استاندارد اندپورز ۵۰۰ و نسدک کامپوزیت برای سومین روز متوالی رشد کردند. زیرا اخبار دلگرم‌کننده در مورد درآمد برخی شرکت‌ها، از جمله شرکت آمریکن اکسپرس، نشانه‌های مبنی بر ناامیدی مصرف‌کنندگان را جبران کرد. پس از آنکه شرکت آمریکن اکسپرس که یک شرکت کارت اعتباری است سود فصلی بهتر از حد انتظار تحلیلگران را ثبت کرد، ارزش سهام این شرکت حدود ۱۰درصد افزایش یافت.

تحلیلگران بر این باور بودند که سرمایه‌گذاران با امید به تلاش برای تثبیت وضع اقتصادی به ورای اخبار بد نگاه کردند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۰/۵۸ واحد یا ۷۲/۰درصد افزایش یافت و به ۷۳/۸۱۷۴ واحد رسید. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۱۴/۹ واحد یا ۰۹/۱درصد رشد کرد و به ۷۱/۸۴۵ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۴۴/۱۵ واحد یا ۰۴/۱درصد افزایش به ۹۰/۱۵۰۴ واحد رسید.

روز چهارشنبه اکثر بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند. زیرا گزارشات درآمدی آمریکا نشان داد به‌رغم بدترین رکود اقتصادی دهه‌های اخیر، هنوز شرکت‌ها سودده هستند. شاخص کره‌جنوبی حدود ۶درصد افزایش یافت.

شاخص میانگین نیکی ۲۲۵، ۲۲/۴۵ واحد یا ۶/۰درصد افزایش یافت و به ۲۹/۸۱۰۶ واحد رسید. در حالی که شاخص کره‌‌جنوبی ۹/۵درصد افزایش یافت و به ۹۸/۱۱۵۷ واحد رسید. بورس کره‌جنوبی به مناسبت تعطیلات در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بسته بود.بورس سنگاپور نیز که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل بود، روز چهارشنبه با ۷/۱درصد افزایش روبه‌رو شد و شاخص اصلی بورس استرالیا نیز ۵/۱درصد رشد کرد.

بازارهای سهام سرزمین اصلی چین به مناسبت سال نو کل هفته تعطیل خواهد بود و بورس هنگ‌کنگ امروز پنج‌شنبه بازگشایی می‌شود.اعتماد در آسیا افزایش یافت، زیرا گزارشات درآمدی شرکت‌های یو اس استیل، آمریکن اکسپرس، تکزاس اینستورومنت و نت فلیکس، سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد که با وجود آنکه فصل چهارم به طور کلی برای شرکت‌های آمریکایی وحشتناک بود، اما آن طور که بسیاری تصور می‌کردند یک فاجعه نبود.تصویب قریب‌الوقوع برنامه ۸۲۵میلیارد دلاری محرک اقتصادی توسط مجلس نمایندگان آمریکا نیز موجب تقویت بازارهای سهام شد. طرفداران این برنامه معتقدند این برنامه ۴میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

شاخص‌های آینده وال‌استریت نیز با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص آینده داوجونز ۱۲۵ واحد یا ۵/۱درصد افزایش یافت و به ۸۲۱۸ واحد رسید و شاخص آینده استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۲/۱۷ واحد یا ۱/۲درصد رشد کرد و به ۴۰/۸۵۶ واحد رسید.