گروه بین‌الملل- میخاییل گورباچف رییس‌جمهوری شوروی سابق، برگزاری مجدد انتخابات دومای روسیه را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، گورباچف در مصاحبه با روزنامه «نوایا گازتا» گفت که قبلا هم چنین خواسته‌ای را درباره انتخابات دوما مطرح کرده بود و الان هم بر این خواسته ایستاده است. وی تاکید کرد که حضور مردم در تظاهرات اخیر در مسکو را در اعتراض به نتایج انتخابات دومای روسیه تحسین می‌کنم و چطور می‌توان دوره کنونی دومای روسیه را در چنین شرایط دشواری از تاریخ روسیه برای پنج سال دیگر حفظ کرد.

رییس‌جمهوری اتحاد شوروی سابق ادامه داد که جنبش اعتراضی باید توجه خود را به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری روسیه هم متمرکز کند. در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه باید به نامزدهایی اعتماد کرد که بر لغو نتایج انتخابات دوما اصرار می‌کنند.

گورباچف از روس‌ها دعوت کرد در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات دوما که قرار است امروز ‌شنبه در خیابان «ساخاروف» مسکو برگزار و برای آن مجوز ۵۰ هزار نفری گرفته شده است، شرکت کنند. انتخابات دومای روسیه روز چهارم ماه جاری میلادی برگزار شد و در نتیجه آن حزب حاکم «روسیه متحد» و احزاب «روسیه عادل»، «کمونیست روسیه» و «لیبرال دموکرات» به پارلمان راه یافتند. بسیاری از مخالفین حکومت روسیه از جمله حزب کمونیست روسیه و گروه‌های لیبرال معتقدند که حزب روسیه متحد در انتخابات اخیر دوما آرای کمتری به دست آورده است.

در اعتراض به نتایج انتخابات دوما در سه هفته اخیر در چندین شهر روسیه تظاهرات برگزار شد.