گروه بین‌الملل- رشد مشاغل آمریکا به طور غیر منتظره در ماه اوت متوقف شد و بر فشارها بر بن‌ برنانکه، رییس فدرال رزرو و باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات متحده، برای احیای اقتصاد افزود. به گزارش بلومبرگ، وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد: تعداد افراد شاغل در ماه اوت تغییر نکرده است و این ضعیف‌ترین عملکرد از سپتامبر سال ۲۰۱۰ تاکنون بوده است. این در شرایطی است که اقتصاددانانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کرده بودند افزایش ۶۸ هزار فرصت شغلی را پیش‌بینی کرده بودند. نرخ بیکاری نیز در درقم ۱/۹ درصد باقی ماند. براساس گزارش وزارت کار آمریکا، در مجموع ۱۷ هزار فرصت شغلی توسط بخش خصوصی ایجاد شده و درست به همین میزان از شغل‌های دولتی کاسته شده است. این در شرایطی است که اقتصاد آمریکا در ماه جولای دست‌کم ۸۵ هزار فرصت شغلی را به وجود آورده بود. در حالی که اوباما خود را برای سخنرانی در برابر کنگره آماده می‌کند، این گزارش او را تحت فشار سیاسی قرار داده است. براساس نظرسنجی دانشگاه کویینی‌پیاک که در تاریخ ۱۶ تا ۲۷ اوت از ۲۷۳۰ نفر انجام شد، نرخ بیکاری بیش از ۹ درصد موجب شده است میزان نارضایتی مردم از اوباما به بالاترین سطح برسد. براساس این نظرسنجی ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد اوباما در زمینه مشاغل ناراضی هستند که این میزان بیش از ۴۶ درصد ماه جولای است.

این در شرایطی است که به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان کنگره با افزایش هزینه‌ها، گزینه‌های پیش‌روی اوباما محدود خواهد بود. کریستینا رومر، استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا و رییس سابق شورای مشاوران اقتصادی اوباما، در این باره گفت: «حتی اگر رییس‌جمهوری روز پنج‌شنبه یک برنامه اشتغالزایی جسورانه را ارائه دهد، احتمال تصویب شدن آن در کنگره چندان زیاد نیست.»

در این میان، محمد الاریان، مدیر ارشد شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری پاسفیک در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت:« گزینه‌های پیش روی فدرال رزرو شامل تمدید سررسید اوراق بهادار خزانه‌داری به منظور پایین آوردن نرخ بهره بلندمدت، خرید بیشتر اوراق قرضه، یا افزایش محدوده خرید اوراق بهادار است.»