گروه بین‌الملل- روز جمعه در وال‌استریت به دلیل گزارش نویدبخش درآمدی شرکت‌های تکنولوژی و خوش‌بینی نسبت به حل مساله بودجه آمریکا، سرمایه‌گذاران به خرید سهام این بخش روی آوردند. اما شاخص میانگین صنعتی داوجونز با کاهش روبه‌رو شد، زیرا به دلیل گزارش درآمدی ناامیدکننده شرکت کاترپیلار ارزش سهام این شرکت ۸/۵ درصد سقوط کرد. به دلیل گزارش‌های مثبت درآمدی و تصویب برنامه جدید نجات یونان به منظور کنترل بحران بدهی اروپا، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ در هفته منتهی به ۲۲ ژوئیه ۲/۲ درصد جهش کرد. این درحالی است که رشد شاخص‌ها به دلیل طولانی شدن مذاکرات برای حل بحران بدهی آمریکا محدود شده بود.

اندرو اسلیمون، مدیرعامل بخش راه‌حل‌های جهانی سرمایه‌گذاری در مورگان استنلی، می‌گوید: «احتمالا توافق در مورد بدهی‌های آمریکا به هر شکلی که حاصل شود موجب افزایش بازارسهام خواهد شد.» به رغم آنکه دموکرات‌ها به اوباما هشدار دادند تا به جمهوری‌خواهان بیش از حد امتیاز ندهد، او روز جمعه تاکید کرد آماده است به منظور جلوگیری از به تعویق افتادن بازپرداخت بدهی‌های آمریکا «گزینه دشوار» را انتخاب کند. روز جمعه بازارسهام با پیشتازی ارزش سهام شرکت‌های تولیدکننده نیم‌رسانا رشد کرد. زیرا گزارش‌های درآمدی شرکت سن‌دیسک، تولیدکننده فلش مموری و شرکت ای‌ام‌دی مثبت بود. با جهش ۲/۱۹ درصدی ارزش سهام شرکت ای‌ام دی، شاخص نیم‌رسانای پی‌اچ‌ال‌اکس ۴/۲ درصد رشد کرد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲۵/۴۳ واحد یا ۳۴/۰ درصد کاهش یافت و به ۱۶/۱۲۶۸۱ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۲۲/۱ واحد یا ۰۹/۰ درصد رشد کرد و به ۰۲/۱۳۴۵ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۴۰/۲۴ واحد یا ۸۶/۰ درصد افزایش یافت و به ۸۳/۲۸۵۸ واحد رسید. طی هفته منتهی به ۲۲ ژوییه، شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶/۱ درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۵/۲ درصد جهش کرد.

حتی با وجود آنکه آژانس رتبه‌بندی فیچ روز جمعه اعلام کرد یونان درنتیجه برنامه جدید نجات به طور موقت با تعویق بازپرداخت بدهی‌هایش روبرو می‌شود، تصویب دومین بسته نجات برای این کشور موجب افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران شد. این درحالی است که شرکت کاترپیلار، سازنده تجهیزات معدنی و ساختمانی، بهترین عملکرد را در سال‌های اخیر داشته و درمیان شرکت‌های تشکیل‌دهنده شاخص داوجونز بهترین عملکرد را در سال ۲۰۱۰ ثبت کرده است، اما به دلیل افزایش هزینه نیروی کار و مواد اولیه درآمد این شرکت کاهش یافته است. گزارش درآمدی شرکت مک‌دونالد از دیگر شرکت‌های تشکیل‌دهنده شاخص داوجونز، مطابق با پیش‌بینی‌ها بود و درنتیجه ارزش سهام این شرکت ۳/۲ درصد جهش کرد و به ۵۶/۸۸ دلار رسید. سود شرکت مایکروسافت در فصل چهارم مالی این شرکت بیش از حد انتظار افزایش یافت اما فروش سیستم‌عامل ویندوز برای سومین فصل متوالی ناامیدکننده بود. ارزش سهام این شرکت ۶/۱ درصد رشد کرد و به ۵۳/۲۷ دلار رسید.