از ۷اکتبر برابر با ۱۵مهرماه که حملات اسرائیل شروع شد، بیش از ۱۸هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند. گزارشگران الجزیره به نقل از وزارت بهداشت غزه نوشتند، بیمارستان «کمال عدوان» غزه در شمال این منطقه پس از چند روز محاصره مورد یورش قرار گرفت. «اسرف القدره» در پستی در تلگرام نوشت: «ما از سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم که به سرعت برای نجات جان بیماران دست به‌کار شوند.» القدره همچنین افزود که نیروهای اسرائیلی تمام مردان از جمله کادر درمان را در حیات بیمارستان جمع کرده و احتمال بازداشت آنها می‌رود. «کریدی- صدیقی- مارسی» در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از ارتش اسرائیل و رسانه‌های محلی افزودند، ۲۰ نفر از ۱۰۵سرباز کشته‌شده اسرائیلی در نوار غزه طی حمله زمینی، بر اساس آتش خودی کشته شده‌اند.

«تایمز آو اسرائیل» در گزارشی نوشت که ۱۳نفر از این تعداد بر اساس آتش خودی از جمله حملات هوایی، آتش تانک و گلوله نیروهای زمینی کشته شده‌اند. برخی هم به‌دلیل حملات اشتباه یا تصادفی کشته شده‌اند. روزنامه هاآرتص هم در گزارشی نوشت که ارتش در حال گمراه کردن مردم در کانال‌های تلگرامی است. این گزارش می‌گوید ارتش اسرائیل در حال عملیاتی کردن و مدیریت کانالی به نام «۷۲Virgins – Uncensored » است که تصاویری گرافیکی از اجساد نیروهای حماس منتشر می‌کند. به نوشته گزارشگران الجزیره، این کانال که دو روز بعد از حملات ۷ اکتبر راه اندازی شد، می‌گوید که «محتواهایی اختصاصی از نوار غزه» پست می‌کند و ۵۳۰۰عضو خود را تشویق می‌کند که تصاویر و ویدئوها را به اشتراک بگذارند؛ تصاویری که نشان از تخریب و ویرانی غزه است.

در یک پست که ۱۴اکتبر در این کانال منتشر شد، ویدئویی نشان داده شد که در آن یک خودروی اسرائیلی روی اجساد عقب و جلو می‌رفت. نام آن «تصاویر اختصاصی از یک شب خوب» بود و در ادامه آمده بود که «فراموش نکنید که اینها را به اشتراک بگذارید.» گزارشگران الجزیره در بخش دیگری از گزارش نوشتند، «اران اتزیون»، معاون سابق مشاور امنیت ملی اسرائیل، نتانیاهو را به‌ اجتناب از دیدار با نیروهای هوایی ارتش متهم کرده است. او می‌گوید نتانیاهو از بیم انتقادات از این دیدار برنامه‌ریزی‌شده اجتناب کرد. سخنان این مقام اسرائیلی در حالی است که هاآرتص هم نوشت: «بهتر است که نخست‌وزیر از این سفرها خودداری کند و بر مدیریت بزرگ‌ترین بحران تاریخ اسرائیل تمرکز کند که در زمان او رخ داده است.»

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید که سازمان او امیدوار بود و به او گفته شد که وقتی جنگ به جنوب غزه کشیده شود، رویکرد متفاوت و دقیق‌تری برای جنگ وجود خواهد داشت. او به الجزیره گفت: «[اما] آنچه اتفاق افتاده این است که حمله به جنوب غزه دست کمی از شمال نداشته است. در حال حاضر جنگ در خان‌یونس جریان دارد و رفح را تهدید می‌کند. فشردگی جمعیت بیشتر است. ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که هیچ یک از نقاط عملیاتی مان امن باشد.» گریفیتس اضافه کرد که امدادگران سازمان ملل متحد بر اساس نوعی «فرصت‌طلبی بشردوستانه» در نوار غزه عمل می‌کنند که ویژگی معمول عملیات بشردوستانه نیست. «فرصت‌طلبی بشردوستانه» شامل سطحی از قابلیت اطمینان و ایمنی، هم برای امدادگران و هم برای مردمی است که به آنها خدمت می‌کنند.» به گفته گریفیتس، «این شرایط در جنوب غزه وجود ندارد.»