دنیای اقتصاد: اسپانیا روز پنج‌شنبه را در شوک دو حمله تروریستی به سر برد. در این روز دو حمله تروریستی در اسپانیا صورت گرفت که در پی آن دو خودرو به میان افراد راندند. در حمله اول یک خودروی ون به میان مردم راند که در این میان ۱۳ تن کشته و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شد. همچنین سی‌ان‌ان لحظاتی پس از حمله اول اعلام کرد که یک خودروی دیگر هم به سمت پلیس رانده است. در این راستا مقامات پلیس اسپانیا بامداد روز جمعه از کشته شدن پنج مظنون دارای کمربند انتحاری در عملیات نیروهای امنیتی در شهر کمبریلز خبر دادند. گفته می‌شود این افراد با حمله روز پنج‌شنبه در بارسلون مرتبط بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام دولت محلی بامداد جمعه گفته است، حمله در کمبریلز مشابه حمله مرگبار بارسلون بود. این مقام جزئیات بیشتری درباره ارتباط این دو حمله ارائه نکرده است. گزارش‌ها اما حاکی است که در شهر کمبریلز ۶ شهروند و یک پلیس نیز مجروح شده‌اند. هنوز پلیس درخصوص چگونگی مجروح شدن این ۶ نفر اظهارنظر نکرده است. رسانه‌های اسپانیا می‌گویند، این پنج مظنون قصد داشتند ساعاتی پس از حمله بارسلون به مردم در شهر کمبریلز حمله کنند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، خودرو این افراد در شهر کمبریلز به یک خودروی پلیس کوبیده است و سپس نیروی‌های پلیس به سوی افراد حاضر در این خودرو آتش گشودند.

برخی گزارش‌ها به نقل از پلیس حاکی است که این افراد جلیقه‌ها یا کمربند انتحاری داشته‌اند. مقامات پلیس اسپانیا می‌گویند، مظنونان عملیات تروریستی در کمبریلز با حمله در شهر بارسلون مرتبط بودند. این درحالی است که پلیس اسپانیا می‌گوید، راننده خودروی ون که روز پنج‌شنبه در مرکز شهر بارسلون به مردم حمله کرد،‌ متواری است. جوزپه لوییس تراپورو، رئیس پلیس منطقه کاتالونیا، پنج‌شنبه گفته است: دو مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی روز پنج‌شنبه در بارسلون بازداشت شده‌اند. این دو نفر اسپانیایی و مراکشی هستند. ولی هیچ‌کدام از آنها راننده ون نیستند. این مقام پلیس اسپانیا اضافه کرده است: یک ون سفید ساعت چهار و ۵۰ دقیقه به وقت محلی با سرعت به مردم و عابران پیاده در محله رامبلا در شهر بارسلون حمله کرد.

وی اضافه کرده که در زمان این حمله مرگبار، خیابان پر از عابران پیاده بوده است. رئیس پلیس منطقه کاتالونیا همچنین تاکید کرده، یکی از کسانی که در این ارتباط بازداشت شده متولد منطقه ملیله است. این منطقه بخشی از خاک اسپانیا محسوب می‌شود، اما در شمال مراکش واقع شده است. جوزپه لوییس تراپورو می‌گوید: انفجاری که روز چهارشنبه در یک خانه در الکانار روی داد نیز احتمالا با حمله مرگبار بارسلون مرتبط است. الکانار در جنوب بارسلون واقع شده است. رئیس پلیس منطقه کاتالونیا اضافه کرده است: در این انفجار یک نفر کشته شد. پلیس احتمال می‌دهد که افراد حاضر در این خانه در حال تهیه مواد منفجره و کمربند انتحاری بودند.