انفجار تروریستی در منطقه السیده زینب(س)
خبرگزاری تسنیم: در پی انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در محله «کوع السودان» در منطقه ‌السیده زینب (س) در حومه دمشق 50 نفر به شهادت رسیدند و 110 نفر دیگر زخمی شدند. براساس این گزارش، اکثر شهدا و مجروحان زن و کودک هستند و حال برخی از مجروحان وخیم است. براساس اطلاعات به دست آمده انفجار اول در محله کوع السودان منطقه السیده‌زینب(س) ناشی از انفجار خودرو بمب‌گذاری شده نزدیک پارکینگ اتوبوس‌ها رخ داده است.

انفجار دوم نیز ناشی از کمربند انفجاری در یک خیابان شلوغ است. بیشتر مجروحان که تعداد آنها بیش از ۶۰ نفر است از طریق آمبولانس‌ به بیمارستان‌های «بهمن» و «صدر» منتقل شدند. این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد در ابتدا انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه کوع السودان در شهرک السیده زینب (س) روی داد و در پی آن دو عامل انتحاری خود را با کمربند انفجاری در محل تجمع مردمی برای انتقال مجروحان منفجر کردند. گروه تروریستی داعش از طریق پایگاه اینترنتی خود مسوولیت این انفجار تروریستی از طریق دو عامل انتحاری خود در منطقه السیده زینب (س)را به‌عهده گرفت.

براساس گزارش این خبرگزاری این انفجار در منطقه شلوغ و پرازدحام و نزدیک مرکز کمیته‌های مردمی به وقوع پیوسته است. به‌دلیل شدت انفجار، انتظار می‌رود که بر شمار شهدای این حمله تروریستی افزوده شود. براساس این گزارش این دو انفجار تروریستی خسارت‌های مالی زیادی داشته است. این انفجار در حالی صورت گرفته که مذاکرات دولت سوریه با مخالفان با میانجیگری سازمان ملل در ژنو جریان دارد. با توجه به موفقیت‌های ارتش سوریه در میدان نبرد با تروریست‌ها، دولت سوریه در این دور از مذاکرات دست برتر را دارد. از نظر کارشناسان سیاسی، تروریست‌ها پس از ناکامی در میدان نبرد و با توجه به دست خالی آنها در میز مذاکرات، درصدد انتقام گرفتن از مردم سوریه هستند و هدف قرار دادن غیرنظامی‌ها در حمله تروریستی در این راستا است.