ایسنا: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه یکشنبه گذشته خود به بررسی وضعیت تولید خودرو و همین‌طور استاندارد بودن آن با حضور مسوولان پرداخت. محمدعلی پورمختار اظهار کرد: در جلسه این کمیسیون مسوولان سازمان استاندارد، راهداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت صنعت نیز حضور داشتند و در مورد رعایت استانداردها چه در چرخه تولید در داخل و چه واردات قطعات بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در این جلسه عنوان شد سطح استانداردهای خودرو در کشور جزو پایین‌ترین سطوح در دنیا است، گفت: علاوه بر مشکلاتی که در وقوع تصادفات در ارتباط با اسکانیا رخ داده بود، بسیاری از خودروهای سواری نیز با توجه به اینکه استاندارد بوده، بلافاصله پس از خروج از کارخانه مشکلاتی را ایجاد کرده که باعث نارضایتی و کاهش ایمنی سرنشینان شده است.

وی با بیان اینکه نظارت استاندارد در تولید خودروها، نظارت ضعیفی است، گفت: اختیار تولید و قطعات در اختیار خودروسازها گذاشته شده، اما سازمان استاندارد نیز در این زمینه وظایفی را برعهده دارد؛ بنابراین ضروری به‌نظر می‌رسد که ایجاد مرکز آزمون خودروها (تست خودروها) به‌طور جدی فعال شده و در این خصوص اقدام کند.