فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی نهایی شده است، گفت: این گزارش تا ۱۵ روز آینده جهت قرائت در جلسه علنی صحن مجلس به هیات‌رئیسه مجلس ارائه خواهد شد. سیدشریف حسینی در این رابطه اظهار کرد: گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تهیه و بررسی‌ اولیه برای ارائه به هیات‌رئیسه مجلس انجام شده است.

وی تصریح کرد: گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در حال آماده شدن برای قرائت در جلسه علنی مجلس است و تا ۱۵روز آینده از سوی کمیسیون صنایع برای قرائت در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو یکسری موارد مدنظر بوده که خودروسازان باید رعایت کنند، به‌ویژه در بحث قیمت‌ها و اینکه یکسری از هزینه‌های اضافی خودروسازان باید کاهش یابد. حسینی با انتقاد از تولید برخی قطعات در خارج کشور و عرضه آن به نام تولید داخل، افزود: بر اساس گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، تولید برخی قطعات با برند ایرانی که در خارج از کشور انجام می‌شود، باید هرچه سریع‌تر در داخل انجام شود، چراکه با نام تولید داخل عرضه می‌شوند، اما در واقع تولید شده در کشوری دیگر هستند.

وی افزود: بحث‌های مدیریتی در صنعت خودروسازی نیز در حال پیگیری است.