گروه خودرو- طی ۳ماهه نخست سال ۸۶ تعداد ۲۶۲هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱درصد رشد نشان می‌دهد. اداره کل دفتر ماشین سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، خودرو سازان داخلی کشور تعداد ۲۱۷هزار و ۵۴۳ دستگاه انواع خودروی سواری تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۸درصدی برخوردار بوده است.

همچنین طی مدت زمانی یاد شده تعداد‌هزار و ۴۴۹ دستگاه خودروی دو دیفرانسیل تولید شد که از رشد ۶۷درصدی برخوردار بوده و ۳۰۲ دستگاه «ون» نیز تولید شد که نسبت به سال گذشته ۹۰درصد رشد نشان می‌دهد.

تا پایان خرداد امسال تعداد ۳۸هزار و ۲۸۶ دستگاه وانت با رشد ۲۹درصد، انواع کامیون به تعداد ۳هزار و ۹۰۲ دستگاه با رشد ۵ درصد و انواع مینی‌بوس به تعداد ۵۶۷ دستگاه با رشد ۱۲۲درصد در کشور تولید شده است.

در گروه تولید خودروهای سواری، پراید نسیم و صبا با ۴۶هزار و ۲۹۲ دستگاه، پراید نسیم و صبا مونتاژ پارس خودرو ۴۲هزار و ۵۳۱ دستگاه، پژو آردی گازسوز با ۲۱‌هزار و ۳۴۲ دستگاه‌، پژو ۲۰۶ با ۱۹‌هزار و ۹۵۴ دستگاه‌، پراید نسیم و صبا گاز سوز با ۱۶‌هزار و ۱۳۰ دستگاه‌، پژو ۴۰۵ گاز سوز با ۱۵‌هزار و ۱۴۳ دستگاه‌، پژو پارس با ۱۴‌هزار و ۱۷۶ دستگاه و سمند با ۱۲‌هزار و ۷۶۲ دستگاه به ترتیب بیشترین رقم تولید را در گروه خود دارا بوده‌اند.