مژگان میرزایی- پس از انجام تعهدات بانک ملت مبنی بر پرداخت وام به ۱۲۵هزار متقاضی طرح نوسازی خودروهای فرسوده این بانک هفته گذشته انصراف خود را درخصوص ادامه همکاری با این طرح اعلام کرد. انصراف بانک ملت از طرح در حالی اتفاق افتاد که تا پایان سال تنها ۲ماه دیگر باقی مانده و تاکنون ۱۲۵هزار متقاضی معرفی‌نامه دریافت وام از بانک ملت را دریافت کرده‌اند و تنها برای تعدادی از آنها چک ۵میلیون تومانی صادر شده است. همچنین بانک ملت هنوز مشخص نکرده که تکلیف متقاضیان که معرفی‌نامه چک را دریافت کرده‌اند اما هنوز موفق به دریافت وام نشده‌اند، چیست؟

سیدرضا فاطمی، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده، روز گذشته درخصوص اینکه آیا جایگزین بانک ملت مشخص شده است یا خیر گفت: با چهار بانک صادرات، ملت، تجارت و سپه در خصوص پرداخت وام به متقاضیان به توافق رسیده‌ایم و این چهار بانک مسوول پرداخت وام به متقاضیان شده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۱۲۵هزار متقاضی توسط بانک ملت معرفی‌نامه دریافت وام را دریافت کرده‌اند و طبق توافق جدید بانک صادرات و ملی هر کدام به ۳۵هزار متقاضی وام پرداخت می‌کنند و بانک تجارت و سپه نیز هر کدام متعهد به پرداخت وام به ۲۵هزار متقاضی هستند که با این شرایط تا پایان سال تمام متقاضیان وام خود را دریافت خواهند کرد. فاطمی در رابطه با اینکه تاکنون چه تعداد خودرو تحویل متقاضیان شده است گفت:‌ تاکنون ۱۵هزار خودرو تحویل متقاضیان شده و ۱۳۰هزار متقاضی نیز به بانک عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۷۰هزار نفر وام خود را دریافت کرده‌اند. همچنین ۲۸هزار خودرو نیز تحویل مراکز اسقاط شده است.