علیرضا بهداد - کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور روز گذشته میزبان مهدی مفیدی، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، منوچهر منطقی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، معاون حمل‌ونقل و ترافیک نیروی انتظامی، نماینده دادستان کل کشور و تعدادی دیگر از دست‌اندرکاران صنعت خودروی کشور بود تا مباحث مربوط به آتش‌سوزی‌های اخیر را در این جمع بررسی کند. طبق گفته برخی از نمایندگان مجلس در این جلسه که در محل کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان صنعت خودروی کشور گلایه کرده‌اند که چرا بحث آتش‌سوزی‌های اخیر به رسانه‌ها کشیده شده است.

آنها عنوان کرده‌اند که رسانه‌ای شدن این بحث باعث شده تا صنعت خودروی داخلی با تهدید مواجه شود.

تهدید از آن جهت که از اعتماد مردم به خودروهای ساخت داخل کاسته شده و به این صنعت که در حال حاضر از شهرت بین‌المللی برخوردار است، از لحاظ اعتباری، لطمه خورده است.فولادگر، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در رابطه با نشست دیروز کمیته به خبرنگار ما می‌گوید: در جلسه روز گذشته، نیروی انتظامی و ایران خودرو نظرات کارشناسی خود را در خصوص آتش‌سوزی‌های پژو ۴۰۵ ارائه کردند و بیشتر وقت جلسه صرف شنیدن این نظرات و پیشنهادها شد.

وی می‌افزاید: به دلیل این که مراجع قضایی در خصوص آتش‌سوزی‌های اخیر خودروها هیچ گونه حکمی صادر نکرده‌اند، رسانه‌ای شدن این بحث کار جالبی نبود.

وی در عین حال می‌گوید: از جلسه روز گذشته نتیجه خاصی حاصل نشد، اما از بحث‌های انجام شده در گزارش نهایی طرح تحقیق و تفحص استفاده خواهیم کرد.

فولادگر در خصوص زمان ارائه گزارش نهایی این طرح می‌افزاید: زمان دقیق ارائه گزارش مشخص نیست، ولی به نظر می‌رسد تا دو ماه آینده این گزارش نهایی شود.

محمدرضا سجادیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز در این خصوص می‌گوید: در این جلسه قرار شده است که از کارخانه پژو فرانسه و سایر کشورهایی که محصولات این کشور در آنجا به فروش می‌رسد، استعلام به عمل آید که روشن شود آیا این حوادث مختص محصولات ایران‌خودرو بوده یا این که شرکت مادر هم در این خصوص حوادثی داشته است یا نه.