گروه خودرو- شرکت ایران‌خودرو پس از تولید انواع خودروهای سواری و هاچ بک در سال‌های گذشته این بار اقدام به تولید خودروی دو دیفرانسیل کرده است. شرکت ایران‌خودرو سال گذشته و به منظور تولید اولین خودروی دو دیفرانسیل خود با شرکت سوزوکی ژاپن وارد مذاکره شد در ابتدا یک هزار دستگاه خودروی گراند ویتارا به صورت CBU وارد بازار خودرو کشور شد و پس از یک سال، روز گذشته خط تولید این خودرو در شرکت ایران‌خودروی خراسان با حضور معاون اول رییس‌جمهور، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو جمعی از صنعتگران خراسان رضوی افتتاح شد.

گراند ویتارا به کشور‌های منطقه صادر می‌شود

به گزارش روابط عمومی‌ایران‌خودرو، ‌ظرفیت تولید این خودرو با توجه به نیاز بازار تا ۱۰هزار دستگاه در سال قابل افزایش است.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان، در مورد مزایا و قیمت خودرو گراند ویتارا تصریح کرد:‌ قیمت پایه این خودرو ۳۳‌میلیون تومان بوده و کم مصرف‌ترین خودرو دو دیفرانسیل در بازار خودرو ایران است به طوری که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶/۷ لیتر مصرف می‌کند.

مدیر عامل ایران خودرو خراسان با اشاره به ایمنی بالای این خودرو گفت:‌ خودرو گراند ویتارا ازنظر زیست محیطی دارای استاندارد یورو۴ است.

وی تصریح کرد:‌حدود ۴‌هزار دستگاه خودرو گراند ویتارا در سال‌جاری تولید وبه بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسوول تاکید کرد:‌ قرار است این خودرو در آینده نه چندان دور به بازار کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های مشترک‌المنافع صادر شود.

به گفته سیادت برای خدمات پس از فروش این خودرو ۱۲ نمایندگی درسطح کشور به طور کامل و تخصصی مجهز شده اند و بقیه نمایندگی‌ها نیز خدمات پس از فروش اولیه را ارائه می‌دهند.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان یاد‌آور شد:‌ نیاز کشور به خودرو‌های دو دیفرانسیل سا لانه ۳۰‌هزار دستگاه است که بخشی از این نیاز با واردات تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گراند ویتارا محصول سال ۲۰۰۵ ژاپن است،‌ اذعان داشت:‌ این خودروبا مو تور ۲۰۰۰ سی سی با دنده اتوماتیک و معمولی به بازار خودرو کشور عرضه می‌شود.

سیادت تاکید کرد:‌هیچ گونه نگرانی از بابت تامین قطعات یدکی این خودرو وجود ندارد و شرکت ایران خودرو خراسان تمیهدات لازم را در این زمینه تدارک دیده است.

ایران‌خودرو خراسان به شهر صنعتی خودرو تبدیل می‌شود

منوچهر منطقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این مراسم در آستانه عملیات اجرایی ایجاد پارک تامین‌کنندگان عنوان کرد: پارک صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۰۲‌میلیارد تومانی بخش خصوصی و استقرار ۶۰ واحد قطعه‌سازی راه‌اندازی می‌شود و هم اکنون تأمین زمین و طراحی زیربناهای آن انجام و آماده واگذاری زمین به قطعه سازان و مجموعه سازان است.

وی هدف از ایجاد پارک تامین‌کنندگان و خوشه‌های صنعتی را استقرار و تمرکز تامین‌کنندگان در مجاورت سایت ایران‌خودرو خراسان، کاهش هزینه‌های حمل، ارتقا کیفیت، کاهش ضایعات و به حداقل رساندن موجودی انبار از طریق ایجاد خوشه‌های صنعتی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در فاز اول و طی یکسال آتی ۱۰ واحد مجموعه ساز مستقر می‌شوند و در فاز دوم با استقرار حداقل ۶۰ واحد مجموعه ساز این پارک صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو میزان اشتغال زایی این پروژه را در هنگام بهره‌برداری کامل ۳۸۵۰ نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون تولید مجموعه داشبورد و صندلی در پارک تامین‌کنندگان راه‌اندازی شده است.

دکتر منطقی استراتژی ایران‌خودرو خراسان را افزایش رقابت پذیری برای تحقق پایگاه صادراتی محصولات ایران خودرو خراسان عنوان کرد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: محصولات فعلی این شرکت پژو پارس، پژو ۴۰۵دوگانه سوز و معمولی و خودرو جدید گراند ویتارا بوده و محصولات جدید دیگری با همکاری شرکت‌های دیگر بین‌المللی نیز در برنامه آتی شرکت پیش‌بینی شده است. وی یادآور شد: این شرکت، اولین سایت جامع تولید خودرو کشور است که خط مونتاژ نهایی و خط بدنه آن به طور کامل توسط متخصین شرکت تام ایران‌خودرو طراحی و بیش از ۸۰‌درصد ماشین‌آلات و تجهیزات، ساخت صنعتگران ایرانی است.