گروه خودرو - یک منبع آگاه در دادستانی کل کشور، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما از بازدید قریب‌الوقوع دادستانی کل کشور و برخی از کارشناسان صنعت خودرو از شرکت ایران خودرو به منظور پیگیری آتش‌سوزی‌های پژو ۴۰۵ خبر داد. این منبع آگاه افزود: پس از نامه اخیر دادستان کل کشور به وزیر صنایع و معادن، در‌خصوص پژو ۴۰۵، از سوی معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور، تیمی از کارشناسان دانشگاهی و اعضای صاحبنظر کمیسیون صنایع و معدن انتخاب شده‌اند تا در‌خصوص این خودرو اظهارنظر کنند. وی خاطرنشان کرد، کارشناسانی نیز از سوی دادستانی به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو مراجعه کرده‌اند تا در این خصوص تحقیقات لازم را به عمل آورند و به نظر می‌رسد با جمع‌آوری نظرات مختلف، گزارش این خودرو به زودی به دادستان کل کشور ارجاع داده شود.

از سوی دیگر، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، دادستان کل کشور، روز یکشنبه در حاشیه همایش ملی «نقش نهادها و سازمان‌ها در مبارزه با سرقت وسایل نقلیه» در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه پرونده پژو ۴۰۵ در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: درخصوص این خودرو تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و پیگیری وضعیت آن به معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور سپرده است به همین دلیل در این خصوص مصاحبه نمی‌کنم چون وی اقدامات لازم توسط این معاونت در حال پیگیری است.

آتش‌سوزی مکرر یکی از محصولات ایران خودرو، طی دو ماه گذشته منجر به ارسال نامه‌ای از سوی دادستان کل کشور به وزیر صنایع و معادن برای پیگیری حوادث مذکور شد. هر چند انتشار این نامه موج تازه‌ای از مخالفت و انتقادها را برای شرکت ایران خودرو به همراه داشت اما مسوولان ایران خودرو این موج را سیاستی برای خدشه‌دار کردن عملکرد مثبت شرکت یادشده خواندند و دلیل آتش‌سوزی محصول مورد نظر را به دلیل شدت تصادفات ایجاد شده عنوان کردند. ظاهرا اظهارنظر و تحلیل‌هایی که طی دو ماه گذشته در مورد آتش‌سوزی ۴۰۵ به اوج خود رسیده بود، تعدیل یافته اما دادستانی کل کشور همچنان پیگرد موضوع مورد نظر است.