ایسنا - سرپرست دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و رییس ستاد مرکزی مراکز معاینه فنی خودروهای درونشهری کشور اعلام کرد: تمامی مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در شهرهای کشور حداکثر تا چهار ماه آینده ارزیابی و معاینه خواهند شد. رسول عباسی با بیان این مطلب گفت: پیشرفت کمی مراکز معاینه فنی خودرو در کشور طی سال‌های اخیر از روند مناسبی برخوردار بوده و به منظور ارتقای سطح کیفی خدماتی که از سوی این مراکز ارائه می‌شود و آگاهی از رعایت صحیح استانداردها، ارزیابی‌های تخصصی این مراکز به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: چنانچه این مراکز استانداردهای لازم ابلاغی را رعایت نکرده باشند، مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود لذا ضرورت دارد طی مهلت قانونی و با توجه به ضرورت رعایت استانداردها و اهمیت جایگاه مراکز معاینه فنی خودرو، مسوولان این مراکز اقدامات لازم را برای ارتقای سطح کیفی خدمات رعایت کنند.

عباسی همچنین اظهار کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور ناجا و سازمان محیط زیست به عمل آمده،برای جلوگیری از هرگونه جعل و توزیع برچسب‌های معاینه فنی خودروهای سبک از طریق مراکز غیرقانونی؛ سامانه‌ای توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیش‌بینی شده و برچسب‌های معاینه فنی موردنظر با طرح یکسانی برای تمامی مراکز درونشهری در کشور طراحی و ابلاغ شده است.

رییس ستاد مرکزی مراکز معاینه فنی خودروهای درونشهری کشور همچنین گفت: در صورتی که مراکز معاینه فنی خودرو از این برچسب های یکسان و مصوب استفاده نمی کنند، می بایستی هرچه سریع‌تر به سایت www.barchasb.org مراجعه و اقدامات لازم را در زمینه تکمیل مدارک و اخذ کد مورد نظر انجام دهند.