گروه خودرو - پس از گذشت ۵ روز ازاظهارات معاون اول رییس جمهور در مورد وابستگی شرکت پژو فرانسه به ایران، روز گذشته سخنگوی این شرکت به اظهار نظر در این مورد پرداخت.

محمدرضا رحیمی‌در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت عنوان کرده بود که اگر بخواهیم می‌توانیم شرکت فرانسوی پژو را ورشکست کنیم.وی در عین حال تاکید کرده که اگر از همین فردا وزارت صنایع و معادن تصمیم بگیرد که واردات قطعه از شرکت پژو فرانسه را قطع کند، فروش سالانه این شرکت سالانه معادل ۵/۲ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. وی اضافه کرد: در چنین شرایطی فکر نمی‌کنم شرکت پژو بتواند روی پای خود ایستاده و به فعالیت‌هایش ادامه دهد و سقوط می‌کند. روز گذشته سایت خبری just autoدر مورد سخنان رحیمی‌ضمن ارائه تحلیلی در این مورد با سخنگوی شرکت پژو نیز مصاحبه‌ای انجام داده است که بدین قرار است: پژو یکی از بزرگ‌ترین شرکای ایران در صنعت خودروسازی است و در جریان تحریم‌های اخیر اخباری در مورد احتمال قطع همکاری این شرکت با ایران شنیده می‌شود. اخباری که تا کنون صحت آنها تایید نشده است ولی مطرح شدنشان عکس‌العمل‌های زیادی را به همراه داشت .یکی از این عکس‌العمل‌ها سخنان معاون اول رییس جمهوری ایران بود. وی برای نشان دادن نقش زیاد ایران در گردش مالی شرکت پژو اعلام کرده بود: اگر ما ابروی خود را بالا ببریم بخشی از شرکت پژوی فرانسه نابود می‌شود.

به دنبال انتشار اظهارات معاون اول رییس جمهوری ایران در مورد حجم بالای مبادلات اقتصادی ایران با شرکت پژوی فرانسه و احتمال ورشکستگی این شرکت در صورت قطع همکاری با ایران، سخنگوی شرکت خودروسازی پژوی فرانسه سهم ایران در کل گردش مالی پژو را برابر با یک درصد اعلام کرد.

سایت just auto به نقل از این سخنگوی پژو ادامه داده: من فکر می‌کنم این اظهارات مبنای سیاسی دارد و به طور کلی به تحریم‌ها و کنترل تجارت ارتباط دارد. از طرف دیگر سخنگوی ایران خودرو که نمایندگی تولید و فروش اغلب محصولات پژو را دارد به خبرنگار just auto گفت: این تحریم‌ها تاثیری روی کار ما نخواهد داشت زیرا ما در ساخت بسیاری از محصولات خود به خصوص محصولات شرکت پژو خودکفا هستیم.

وی با اشاره به رشد تولید خودرو در سال گذشته میلادی و پیش‌بینی تداوم روند رشد تولید در سال جاری تاکید کرد ما توانایی ساخت ۹۶ درصد از قطعاتی که از فرانسه به کشورمان وارد می‌شد را داریم و در صورت قطع صادرات این قطعات از طرف شرکت فرانسوی پژو می‌توانیم نیاز داخلی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که هنوز روابط اقتصادی ایران‌خودرو و پژوی فرانسه خوب است، گفت: بدون شک ما تصمیمات دولت را اجرا می‌کنیم ولی تاکنون تلاش کردیم تا کار خود را به دور از مسائل سیاسی انجام دهیم.