گروه خودرو - در سال جاری وام ۷ تا ۱۰ میلیون تومانی برای نوسازی وانت‌های فرسوده در نظر گرفته شده تا به این طریق طرح نوسازی این خودروها شتاب گیرد. امیررضا رجبی، قائم‌مقام معاونت نوسازی سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کشور روز گذشته و در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه در نظر گرفته شده جایگزینی ۲۰ هزار وانت فرسوده در دستور کار قرار گرفته که برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح نوسازی تسهیلات ۷ تا ۱۰ میلیون تومانی پیش‌بینی شده است.

قائم مقام معاونت نوسازی سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت در ادامه در خصوص چگونگی اجرای طرح نوسازی وانت‌های فرسوده اظهار داشت: از مجموع وانت‌های فرسوده ای که باید در سال جاری نوسازی شود ۱۵ هزار وانت با همکاری گروه زامیاد و با استفاده از تسهیلات مد نظر، جایگزین خواهند شد و علاوه بر شرکت زامیاد پنج هزار فقره وام نیز از سوی بانک ملی تامین و خودروهای جایگزین نیز از طریق گروه خودروسازی بهمن تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط این اقدام طی یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود، افزود: علاوه بر بانک ملی ۱۰ هزار فقره وام نیز توسط بانک ملت تامین خواهد شد که مذاکرات برای تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده نهایی شده است.