خبرگزاری موج - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خصوصی سازی خودروسازان را عامل اصلی ارتقای محصولات این شرکت‌ها خواند. شهریار طاهرپور ضمن بیان این مطلب گفت: خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروسازی باید هرچه سریع تر انجام شود تا بخش خصوصی بتواند با نظارت مستمر و صحیح، کیفیت خودروهای تولیدی را افزایش بدهد و در نتیجه شاهد رشد مناسب فروش و حتی صادرات باشیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید خودروهای ملی در ایران خودرو و سایپا گفت: از نظر بنده هر دو خودروسازی بزرگ کشور نباید تمام توان خود را برای تولید خودروهای ملی صرف کنند؛ بلکه ایران خودرو باید به عنوان شرکتی که بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش تولید برند ملی کرده است در این زمینه ادامه فعالیت دهد و سایپا به دنبال تولید خودروهای مناسب با همکاری شرکت‌های مطرح خودروسازی دنیا باشد.

عضو جدید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در مراحل مختلف صنعت خودروسازی از جمله تولید قطعات و تولید موتور پیشرفت‌های بسیار مناسبی داشتیم، اما نکته‌ای که تا به حال مغفول مانده این است که خودروسازان ما عزمی در تولید پلت‌فرم‌هایی با برند ملی ندارند که با توجه به اهمیت این موضوع باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.