حمایت دولت بلاروس از توسعه سایت سمند در این کشور

روابط عمومی ایران‌خودرو - با حمایت دولت بلاروس و اختصاص فضای مورد نیاز، میزان تولید پایگاه سمند در بلاروس به ۱۲۰‌هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. راشکوف، سفیر بلاروس تهران در این باره گفت: براساس دستور ریاست‌جمهوری بلاروس که از ماه دسامبر ابلاغ شده، برای اجرای فاز دوم توسعه سایت سمند در بلاروس زمینی به مساحت ۵۰‌هکتار اختصاص یافته تا حجم تولید سالانه به ۱۲۰‌هزار دستگاه افزایش یابد.

سفیر بلاروس در تهران با اشاره به اینکه افزایش تولید سمند در بلاروس به ۱۲۰‌هزار دستگاه یک برنامه بلندمدت است، افزود: با توجه به اهمیت بالای این پروژه برای ایران خودرو و یونیسون و اولویت آن برای دولت بلاروس، سعی بر این است تا این کار هر چه زودتر انجام شود.

وی از دستور تازه دولت بلاروس در جهت کاهش تعرفه‌ها و مالیات‌ها خبر داد و گفت: این دستور‌العمل ریاست‌جمهوری در حال آماده شدن است.

وی از ایران خودرو درخواست کرد هر چه زودتر وارد جمع سهامداران یونیسون شود تا از همه امتیازها استفاده کند.

راشکوف با اشاره به اینکه پروژه سمند در بلاروس از اعتبار و شهرت بالایی برخوردار است، گفت: همه شهروندان بلاروسی که با خودرو سروکار دارند، با این پروژه آشنا هستند.

سفیر بلاروس در تهران که در نشست مشترک با مدیرعامل ایران خودرو برای حل موانع موجود بر سر راه پروژه سایت سمند در بلاروس شرکت کرد، گفت: سال‌ها است با ایران خودرو همکاری داریم و این همکاری‌ها همواره از نتایج مثبت برخوردار بوده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه بلاروس در اروپا گفت: این کشور به مناطق مختلف اروپا به ویژه لهستان، لیتوانی، لتونی، اوکراین و روسیه دسترسی دارد، بنابراین امکان فروش سمند در بازار این کشورها موجود است و این موضوع از همان ابتدا مورد توجه شرکت‌های ایران خورو و یونیسون بوده است.

سفیر بلاروس در تهران با تاکید بر لزوم افزایش تولید، اظهار امیدواری کرد: صادرات سمند از بلاروس به کشورهای همسایه از سال آینده آغاز شود.

راشکوف ضمن تاکید بر تمایل و علاقه دولت بلاروس بر ادامه همکاری خودروسازی با ایران خودرو گفت، دولتش برای حل مشکلات موجود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. در نشست مشترک سفیر بلاروس با منطقی مدیریت ارشد ایران خودرو نیز گفت، هیات‌مدیره ایران خودرو مشارکت در سهام یونیسون را تصویب کرده، اما شرط آن این است که وام از سوی بانک توسعه صادرات به شرکت یونیسون داده شود.

منطقی با اشاره به حمایت وزارت صنایع از این پروژه، از تاکید محرابیان وزیر صنایع و معادن بر لزوم انجام هر چه سریع‌تر طرح توسعه پایگاه سمند در بلاروس خبر داد.