ایسنا- حجم قطعات وارداتی برخی خودروها از جمله پارس ELX، خانواده ۲۰۶ به خصوص خودروهای اتوماتیک به گونه‌ای است که باعث محدودیت‌ در تولید این گروه خودروها می‌شود. على‌اصغر سرایى‌نیا، معاون فروش و بازاریابى ایران خودرو، درباره برنامه ایران‌خودرو برای افزایش عرضه سورن با توجه به نیاز و کمبودی که برای این خودرو وجود دارد، گفت: در حال حاضر به‌رغم‌ تقاضای بازار، برای پاسخ به نیاز مشتریان داخلی، صادرات سورن را آغاز نکرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: تلاش برای افزایش تولید سورن داریم، ولی ظرفیت تولید به دلیل نوع و کیفیت قطعات به کار رفته محدودیت دارد. برای مثال قطعاتی همچون کیسه ایمنی هوا و کمربند پیش‌کشنده این خودرو منبع تامین داخلی ندارد. او با بیان این که تا پایان بهمن صادرات ایران خودرو ۲۷هزار دستگاه خودرو بوده است، افزود: میزان فروش داخلی این شرکت تا پایان بهمن به بیش از ۴۵۰هزار خودرو رسید. سرایی‌نیا درباره علت کاهش عرضه پژو پارس ELX و افزایش قیمت آن و کاهش عرضه برخی تیپ‌‌های پژو ۲۰۶ مثل تیپ ۶ این خودرو توضیح داد: حجم قطعات وارداتی برخی خودروها از جمله پارس ELX، خانواده ۲۰۶ به خصوص خودروهای اتوماتیک به گونه‌ای است که باعث محدودیت‌ در تولید این گروه خودروها می‌شود. وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا خودروهای تحویلی به مردم را بدون تجهیزات سفارشی تحویل نمی‌دهید تا قیمت خودرو افزایش نیابد؟ گفت:‌ اکثر خودروهای ما بدون تجهیزات سفارشی ارائه می‌شوند. علت ارائه خودرو با تجهیزات نیز تقاضای اکثریت مشتریان است.

تولید انبوه موتور پایه گازسوز ۲۰۶ صندوق‌دار تیپ V۲

معاون فروش و بازاریابى ایران خودرو درباره برنامه تحویل خودروهای تولیدی پایه گازسوز نیز توضیح داد: در حال حاضر اولین خودروهای پایه گازسوز (۲۰۶ صندوق دار تیپ V۲) به صورت انبوه تولید و روانه بازار شده است و در سال آینده این روند با موتورهای EF۷ ادامه خواهد یافت.

وی افزود: موتور پایه گازسوز تفاوت‌های اساسی با موتور بنزینی دارد که می‌تواند شرایط برای استفاده از سوخت گاز را به حالت بهینه برساند. این تفاوت‌ باعث افزایش قیمت این مدل‌ موتورها می‌شود که در مورد موتورهای مختلف، متفاوت است. او درباره تعهدات ایران خودرو برای تحویل تندر۹۰ یادآور شد: بالغ بر ۲۳هزار دستگاه شامل خودروهای تندر ۹۰ یا خودروهای جایگزین از سایر محصولات ایران خودرو در سال جاری تحویل مشتریان شد.