ایسنا - امسال با توجه به سهمیه‌بندی بنزین ۲۵‌درصد صرفه‌جویی در مصرف بنزین شاهد بودیم که به همین نسبت نیز عملا تقاضا برای لوازم یدکی کم شده است.

غلامرضا بخشی‌زاده، رییس اتحادیه لوازم یدکی، ضمن بیان این مطلب افزود: البته قبل از مساله بنزین، بحث زوج و فرد شدن خودروها به نوعی بازار لوازم یدکی را با کاهش اقبال عمومی روبه‌رو کرده بود. وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار لوازم یدکی در رکود به سر می‌برد، افزود: بعضی لوازم خودرو حتی نسبت به سال گذشته مثل لوازم بدنه ارزان‌تر شده‌اند.

او با اشاره به اینکه این حرفه به دلیل ویژ‌گی‌های خاص از جذابیت‌های زیادی برای در اختیار داشتن این شغل توسط افراد برخوردار است، تاکید کرد: در حال حاضر تعداد افراد فروشنده لوازم یدکی بیش از نیاز لازم است. رییس اتحادیه لوازم یدکی خودرو تصریح کرد: تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو درحال حاضر برای سازندگان خودرو تولید می‌کنند. البته در این میان نیز برخی قطعات لوازم یدکی وارد می‌شود که یکی از معضلات اساسی ما قطعات بی‌کیفیت چینی است که بخش قابل‌توجهی از بازار ما را به خود اختصاص داده است. وی افزود: به دلیل اینکه مصرف‌کننده توان خرید پایینی دارد، از کالای چینی استفاده می‌کند و به همین دلیل نیز عده‌ای به چنین وارداتی از این کشور روی آورده‌اند.

او در ادامه تاکید کرد: البته در بحث از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در حالی برخی خودروهای خارجی مثل شورولت و دوج از رده خارج هستند، برخی لوازم یدکی فروشان که قطعات این خودروها را می‌فروختند نیز با ضرر مواجه شده‌اند.