ایسنا- تولید چهار خودرو پژو۲۰۶ اس دی، وانت باردو، پژو روآ‌ و سمند با موتور پایه گازسوز را از دهه فجر آغاز کرده‌ایم. منوچهر منطقی، مدیرعامل ایران‌خودرو، ضمن بیان این مطلب افزود: برای سال آینده عرضه این خودروها را با موتور پایه گازسوز افزایش داده‌ایم و این کار را برای پژو پارس و پژو۴۰۵ نیز می‌توانیم انجام دهیم که تا سال آینده به تدریج عملی می‌شود.

وی درباره قیمت خودروهایی که با موتور پایه گازسوز عرضه می‌شوند، گفت: این قیمت باید در کمیته قیمت‌گذاری محاسبه شود؛ چرا که خیلی از اجزای موتور پایه گازسوز گران‌تر از نوع بنزینی است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا تولید موتورهای پایه‌ گازسوز به حدی رسیده که روی همه محصولات سمند، پژو روآ، وانت باردو و پژو ۲۰۶ اس‌دی نصب شوند، گفت:‌ ما تولید موتور را به صورت پله‌ای افزایش می‌دهیم. در ابتدای عرضه تولید کم است؛ ولی پس از افزایش کیفیت تولیدی قطعه‌سازان، تیراژ را بالا می‌بریم. البته از زمانی که یک نمونه عرضه می‌شود، تا زمان تولید انبوه و این‌که آن نمونه به قیمت واقعی خود نزدیک شود ۳ تا ۵ ماه طول می‌کشد.

منطقی درباره فروش ویژه گروه ایران خودرو در دهه فجر و افزایش قیمت برخی مدل‌ها نسبت به قیمت کف بازار گفت:‌ در دهه فجر برای همه خودروها فروش نقدی داریم. افزایش قیمت برخی مدل‌ها نیز به دلیل اضافه شدن امکانات جدید آنها است که در هنگام فروش به همه این امکانات اشاره می‌شود و فروش در هر دو مدل با امکانات و بدون امکانات جدید را در دستور کار داریم. او تصریح کرد: هر جایی هم که با کمبود روبه‌رو بودیم، از خودروهای صادراتی برای پاسخ به بازار داخلی استفاده کرده‌ایم که عمدتا مربوط به مدل‌های اتوماتیک‌ بوده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو در پاسخ به این سوال که آیا اضافه کردن امکانات جدید به افزایش عمومی قیمت خودروها منجر نشده است، گفت:‌ این طور نیست؛ زیرا امکانات جدید برای خودرو یک انتخاب است.