گروه خودرو - طی دو روز گذشته برخی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها، در حالی از قطعیت مدیرعاملی احمد قلعه‌بانی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) خبر دادند که هنوز هیچ منبع رسمی این تغییر و تحولات را تایید نکرده و قلعه‌بانی کماکان سمت مدیرعاملی سایپا را به همراه دارد. اما وزارت صنایع و معادن که متولی اصلی تغییر و تحولات در بخش صنعت کشور به حساب می‌آید، هنوز در حال بررسی گزینه‌ها، برای احراز پست‌های خالی در واحدهای تابعه این وزارتخانه است. ولی به طور رسمی، شخصی را در این پست‌ها معرفی نکرده است.

این پست‌های خالی، شامل: معاونت خودرو (در صورت تشکیل) و همچنین صندلی مدیرعاملی ایدرو است. طبق شنیده‌ها، فرد موردنظر برای احراز پست معاونت خودرو مشخص و قطعی شده است.

ولی از آنجا که هنوز مجوز رسمی تشکیل این معاونت صادر نشده، تا قبل از قطعی شدن تشکیل چنین معاونتی، فرد موردنظر معرفی نخواهد شد.

بنابراین وزارت صنایع و مقامات تصمیم‌گیرنده فعلا در این زمینه، سکوت کرده‌اند. به هر حال جدی‌ترین گزینه‌های مطرح شده برای معاونت خودرو،جواد نجم‌الدین، مدیرعامل مگاموتور، محمد زالی، مدیرعامل ایپکو، طاهری ازمدیران شرکت ساپکو و همچنین مصطفی میرسلیم و رییس هیات‌مدیره ایپکو هستند که به احتمال زیاد، فرد منتخب از میان این ۴نفر خواهد بود. البته نجم‌الدین به لحاظ آنکه از ابتدا موردنظر محرابیان برای تصدی این پست بوده است، شانس بیشتری را دارد. وزارت صنایع همچنین، برای ریاست ایدرو، نیز علاوه‌بر، احمد قلعه‌بانی که جدی‌ترین گزینه به نظر می‌رسد، سردار رستم قاسمی از مسوولان رده بالای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را نیز مدنظر دارد.