خبرگزاری مهر- وزیران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی‌و مدیریت مصرف سوخت با کاهش سود بازرگانى واردات خودرو و قطعات منفصله خودروهاى ساخت داخل به میزان یک واحد‌درصد موافقت کردند.

این کارگروه با کاهش یک واحد‌درصد سود بازرگانى واردات خودرو و قطعات منفصله خودروهاى ساخت داخل با مصرف سوخت کمتر از شش لیتر در یکصد کیلومتر مسافت در چرخه برون شهری، به ازاى هر پنج صدم لیتر کاهش، موافقت کرد.

بنابر تبصره این مصوبه، مرجع تشخیص میزان مصرف سوخت، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتى ایران است که باید به تایید ستاد مدیریت حمل و نقل وسوخت برسد‌.

این مصوبه در راستاى اجراى «قانون توسعه حمل و نقل عمومی‌و مدیریت مصرف سوخت» صورت مى‌پذیرد و معاون اجرایى رییس‌جمهور، معاون برنامه‌ریزى و نظارت راهبردى ریاست جمهوری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و وزراى کشور، صنایع و معادن، راه و ترابرى و نفت، سیدمهدى‌هاشمی، مسعود زریبافان و محمد رویانیان اعضاى «کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی‌و مدیریت مصرف سوخت» را تشکیل می‌دهند.

این مصوبه در تاریخ اول اردیبهشت ماه سالجارى توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت بازرگانى و وزارت صنایع و معادن جهت اجرا ابلاغ شد.