گروه خودرو- روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از یک فعال بازار خودرو اعلام کرد که فروش اینترنتی سایپا طی یک هفته گذشته قطع و این امر منجر به توقف صدور پیش‌فاکتور شده است.

شرکت سایپا نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به منظور کنترل بازار، حذف واسطه‌گری‌ها و همچنین تحویل به موقع خودرو، طرح فروش اینترنتی را راه‌اندازی کرد. با شروع فروش اینترنتی سایپا، صدور پیش‌فاکتور تنها از این طریق میسر شده که به اعتقاد این فعال بازار خودرو قطع سایت اینترنتی سایپا صدور پیش‌فاکتور را با مشکل و توقف روبه‌رو کرده، این در حالی است که فرزاد نشان روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ما قطع سایت مذکور طی هفته گذشته را تکذیب و در واکنش به این سوال خبرنگار ما که پرسید: «این سایت هم‌اکنون (روز جمعه) نیز قطع می‌باشد» عنوان کرد که سیستم تا آخرین ساعات کاری پنج‌شنبه گذشته نیز فعال بود اما ممکن است در روز جمعه با مشکل فنی روبه‌رو شده باشد. همچنین روز گذشته یک فعال بازار به خبرنگار ما گفت که سایت فروش اینترنتی سایپا فعال است اما خرید دو خودروی ریو و زانتیا از این طریق ناممکن می‌باشد.

فرزاد نشان همچنین در واکنش به اظهارنظر این فعال بازار خودرو در خبرگزاری فارس که گفته بود «تغییر نحوه تحویل خودروهای سایپا از طریق وام منجر به سردرگمی مشتریان شده و آنها نمی‌توانند خودرویی را با آپشن‌های مورد نظر از این راه خریداری کنند» تاکید کرد در صورتی که خریداران خودروهای تسهیلاتی خواهان آپشن‌های اضافی در خودروی موردنظر، باشند می‌توانند مابه‌التفاوت را به حساب سایپا واریز کرده و در این زمینه هیچ مشکلی برای خریداران وجود ندارد.

فرزاد نشان همچنین در حالی از افزایش تولید محصولات سایپا خبر داد که علی خسروانی فعال بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس عنوان کرده بود که عرضه محصولات سایپا طی یکی دو هفته گذشته با افت‌وخیزهایی همراه بوده است که کاهش تحویل خودروهای امانی این شرکت به نمایندگی‌های فروش و عدم تحویل خودرو در مدل و رنگ‌های پرطرفدار از جمله مهم‌ترین این اتفاقات است. یک فعال بازار خودرو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید این مطلب عنوان کرد که به علت تعهدات معوقه سایپا هم‌اکنون در نمایندگی‌های این شرکت خودرو پراید یافت نمی‌شود.