گروه خودرو- هرچند قطع مبادلات تجاری ایران و امارات باز هم تکذیب شد تا خیال خیلی‌ها از جمله واردکنندگان خودرو تا حدی راحت شود، اما انتشار این خبر طی هفته گذشته، تاثیری قابل توجه بر بازار خودروهای وارداتی گذاشت و نمودار قیمت‌ها را در آن بالا برد. این تاثیر منفی از آن جهت بود که حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی به واسطه امارات به ایران می‌آیند و انتشار خبر قطع مبادلات طرفین، بازار وارداتی‌ها را با شوک روبه‌رو کرد.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، یک روز پس از انتشار خبر مذکور، قیمت برخی خودروهای وارداتی افزایش یافت و این روند تا همین یکی دو روز گذشته نیز ادامه داشته است.

به گفته آنها، محصولات هیوندایی، کیا و تویوتا بیشترین گرانی را داشته‌اند، به نحوی که افزایش قیمتی بین یک تا چهار میلیون تومان نیز بین خودروهای این سه برند، مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، در بین محصولات تویوتا، اوریون چهار میلیون، یاریس و کرولا دو میلیون و هایلوکس نیز ۵/۱ میلیون تومان گران شده‌اند. همچنین برخی محصولات هیوندایی نیز مانند i۲۰، سوناتا و آزرا افزایش قیمت را طی حدودا طی یک هفته گذشته تجربه کرده اند. به گفته فعالان بازار، i۲۰ دو میلیون و آزرا و سوناتا نیز به ترتیب یک و نیم میلیون تومان گران شده‌اند. از بازار کیا نیز خبر می‌رسد که قیمت موهاوی دو میلیون افزایش یافته و اسپورتیج نیز یک میلیون تومان گرانی را تجربه کرده است.