گروه خودرو - مشتریانی که پیش از افزایش قیمت خودرو، مبادرت به ثبت‌نام خودرو مورد نظر خود کرده باشند در حین تحویل، چه تکلیفی دارند؟ آیا باید مابه‌التفاوتی در این زمینه پرداخت کنند و یا با قیمت قبلی، خودرو را تحویل می‌گیرند؟

این دست سوالات چندی است که ذهن بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو تا پیش از افزایش قیمت را به خود مشغول کرده است. این در حالی است که مدیر فروش شرکت ایران خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما عنوان کرد که افزایش قیمت، مشمول مشتریانی که اقدام به ثبت‌نام خودرو تا پیش از افزایش قیمت کرده‌اند، نخواهد شد. در همین حال برخی از مشتریان نیز نسبت به عدم تعهد شرکت ایران خودرو مبنی بر تحویل خودرو گرندویتارا اظهار گلایه کردند که علی اصغر سرایی‌نیا در این زمینه هم تاکید کرد که تولید گرندویتارا به دلیل عدم تامین قطعات مونتاژی این خودرو از سوی کشور ژاپن حدود یک ماه است که تعطیل می‌باشد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد که فاجعه سونامی و زلزله ژاپن که منجر به نابودی برخی از کارخانجات خودروسازی و قطعه‌سازی این کشور شد، ارسال قطعات گرندویتارا به ایران را با مشکل مواجه کرده است، هر چند که قطعات درخواستی هم‌اکنون ارسال و در راه رسیدن به ایران می‌باشد.

وی با اشاره به تعطیلی یک ماهه خط تولید این خودرو ژاپنی، به مشتریانی که در انتظار تحویل خودرو ثبت‌نامی خود هستند قول داد که تا پایان شهریورماه، ایران خودرو به تمامی تعهدات خود در این زمینه عمل خواهد کرد. سرایی‌نیا همچنین تاکید کرد که خط تولید خودرو مذکور از ۱۰ مرداد آغاز به کار خواهد کرد. مدیر فروش شرکت ایران خودرو همچنین با توجه به مجوز کمیته خودرو مبنی بر افزایش قیمت گرندویتارا به این نکته اشاره کرد که با وجود افزایش قیمت خودرو یادشده طی یک ماه و نیم گذشته، باز هم شرکت ایران خودرو این خودرو را با ضرر عرضه می‌کند.

هم‌اکنون گرندویتارای تولیدی شرکت ایران خودرو به قیمت ۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد این در حالی است که خودرو مذکور در بازار، قیمتی معادل ۵۰ الی ۵۳ میلیون تومان دارد.