رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از خودروسازان ایران گفت: هشت هزار قطعه معیوب خودرو در یک میلیون قطعه تولید شده در کشور برای استفاده در صنعت خودروسازی وجود دارد. به گزارش ایرنا، سیدمصطفی سیدهاشمی، روز گذشته افزود: با وجود رشد کیفی قطعات خودرو تولید شده در کشور هنوز تعداد قطعات معیوب تولید شده از حد استاندارد جهانی بیشتر است.

وی میزان استاندارد قطعات معیوب خودرو در یک میلیون قطعه تولید شده در جهان را دو هزار و ۵۰۰قطعه ذکر کرد و با بیان این که کیفیت خودرو در ایران نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است، گفت: در سال‌های گذشته در یک میلیون قطعه تولید شده برای صنعت خودروسازی در کشور ما۴۰ هزار قطعه معیوب وجود داشت.

وی افزود: هیات تحقیق و تفحص در اجرای این طرح علاوه بر مشاهده فقدان تطبیق لوازم بکار گرفته شده در خودرو با قوانین استاندارد، شکایت‌های عدیده‌ای مبنی بر فقدان ارایه خدمات مطلوب پس از فروش خودرو دریافت کرده است. وی گفت: این شکایت‌ها برای رسیدگی به کارخانه‌های تولید خودرو ارسال شده است.

هاشمی افزود: هیات تحقیق و تفحص برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، طرحی را ارائه کرده که در این طرح مجازات‌های عدیده کیفری و حقوقی برای خودروسازان متخلف وضع کرده است.

وی گفت: این طرح در شور اول هیات تصویب شده و اگر به تصویب نهایی برسد حقوق مصرف‌کنندگان توسط خودروسازان بیشتر رعایت می‌شود.