گروه خبر: اولین همایش سراسری حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت روز گذشته درساختمان مجلس قدیم برگزار شد. در این همایش سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حفاظت سپاه با همه سرویس‌های جاسوسی دنیا در نبرد است، گفت: با یاری خداوند سبحان در میدان عمل، گلوگاه‌های حیات دشمنان را در کنترل گرفته و فضای تنفسی آنها را تنگ کرده‌ایم.

به گزارش «ایرنا» جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به تنهایی طی نزدیک به ۴۰ سال گذشته به ۱۴ کشور اسلامی حمله و آنها را بمباران کرده‌اند و آمریکا محرک و مبدع هفت جنگ بزرگ در این منطقه بوده است. سرنوشت مسلمانان امروز تحت تاثیر این سیاست‌هاست و هنوز این جنگ در کشورهای اسلامی ادامه دارد و اشغال سرزمین‌های اسلامی، آواره کردن ملت، دفن کردن ملت در زیر سقف خانه‌هایشان، اینها واقعیت تلخ امروز و دیروز و شاید فرداها در این منطقه باشد. همچنین به گزارش «ایسنا» سلامی گفت: اگر واقعیت‌های تاریخ نزدیک را یک بار مرور کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که همه جنگ‌های ۳۷ سال گذشته در این منطقه و جهان اسلام بوده و محرک همه آنها نیز آمریکا بوده و بیشترین تعداد راکت و بمب و توپ در قلب این منطقه یعنی کشور ما فرود آمده است.


هشدار به عربستان

سردار سلامی دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز عربستان احساس قدرت می‌کند و بدون هیچ استدلال و دلیل روشنی به یمن حمله کرده، گفت: اگر عربستان در یمن جنگ را ادامه دهد چیزی جز فرسایش و ضربه به پایه‌های حکومتشان عایدش نخواهد شد. آنها برای جنگ با ما قیمت نفت را تا 35 دلار کاهش می‌دهند، اما بیشترین ضرر را خودشان کردند. وی ادامه داد: اگر بخواهند ما را تضعیف کنند نرخ ضرر خودشان خیلی بالاتر خواهد بود و اگر میدان را خالی کنند، فضا برای ما باز می‌شود. اگر بخواهند در سوریه مداخله نظامی کنند، چشم‌اندازهای بعد از مداخله را نمی‌دانند و چاره‌ای ندارند جز اینکه به پشت میز مذاکره بروند و وقتی از پشت میز به میدان عمل می‌آیند، ناتوانند.


تغییر چهره تهدید

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اکنون جنگ‌های نیابتی، فضای راهبردی تقابل ما با نظام سلطه را شکل می‌دهند که در آن قدرت‌های جهانی استکبار با هم ائتلاف کرده‌اند و ما نیز باید مساحت قاعده امنیت ملی خود را چه در بیرون و چه در درون مرزها گسترش دهیم. سلامی تصریح کرد: جنگ مانند فوتبال و شطرنج یک بازی دوطرفه است و هر تاکتیک فقط یک بار می‌تواند موفق باشد و دشمن راه مقابله با آن را یاد می‌گیرد بنابراین توقف در قواعد و دکترین‌های ثابت، اولین آفت و شکست است. باید مدام تغییر کرد؛ زیرا چهره تهدید هم دائما در حال تغییر است.


در ماموریت‌های حفاظتی شکست نداشته‌ایم

در ادامه این همایش سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده، فرمانده حفاظت سپاه با بیان اینکه امروز ایران به لحاظ امنیت در تراز بسیار بالایی قرار دارد،گفت: آسمان ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌ها است و سپاه در ماموریت‌های حفاظتی خود هیچ شکستی نداشته است به گزارش «ایسنا» وی درادامه گفت: ما در گذشته ده‌ها مورد تلاش برای هواپیماربایی و 13 مورد درگیری در فرودگاه‌ها و هواپیماها داشتیم که دشمن در هیچ کدام از آنها موفق نبوده است.


کمک به کشورهای دوست

فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به درخواست برخی کشورها برای همکاری با ایران افزود: به کشورهای دوستی که از ما درخواست داشتند، کمک کردیم که یک نمونه آن سوریه است و ما با اعزام برخی دوستان، اطلاعات و تجربیات خود را منتقل کردیم. وی با اشاره به یکی از ماموریت‌های گذشته اظهار کرد: یکی از تروریست‌ها سلاحی را با مهارت زیاد در کفش جاساز کرده بود که ماموران ما آن را کشف کردند و این مهارت ماموران ما برای آنها بسیار جالب بود.