ایرنا: مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی که ریاست دستگاه دیپلماسی این کشور را برعهده دارد، تاکید کرد که پاکستان و ایران در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم همکاری نزدیک دارند. سرتاج عزیز روز گذشته در گفت‌وگویی تاکید کرد: «ایران در امر مبارزه با تروریسم بسیار فعال است و هرگونه احتمال ملحق شدن آن به ائتلاف 34 کشور، به رایزنی‌ها و مشورت‌های آتی بستگی دارد.»

او افزود: «من فکر نمی‌کنم که باید همه چیز را محدود به یک ائتلاف کرد. اقدام‌های (ضدتروریستی) دیگری در سطح منطقه‌ای و جهانی هست که ایران در آنها مشارکت فعال دارد و موثر بودن فعالیت‌ها و مبارزات ضدتروریستی یک کشور، لزوما منوط به حضور آن در یک ائتلاف مشخص نیست.»

عربستان هفته گذشته در اقدامی غیرمنتظره با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که 34 کشور در فهرست ائتلافی که ریاض رهبری آن را برعهده دارد و از آن به‌عنوان ائتلاف کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم نام برده است، عضو هستند. نام پاکستان هم در این فهرست قرار داده شده و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که پاکستان به‌عنوان تنها کشور دارای سلاح هسته‌ای و به دلیل داشتن ارتشی قوی، مهم‌ترین عضو این ائتلاف است.