تسنیم: مدیرعامل هواپیمایی تهران‌ایر از آغاز فعالیت رسمی این ایرلاین از پایان سال جاری خبر داد و گفت: ۱۱ فروند ایرباس ۳۴۰ و ۳۲۱ ناوگان تهران‌ایر که عمر زیر ۱۵ سال دارند، پروازهای داخلی، منطقه و دوربرد را انجام می‌دهند.


محمدعلی ایلخانی اظهار کرد: از یک سال و نیم قبل کار راه‌اندازی شرکت هواپیمایی تهران‌ایر استارت خورد که در طول این مدت این ایرلاین شکل گرفت و ناوگان مورد نیاز را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه به‌طور رسمی این موضوع را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری رسانده‌ایم، افزود: تا پایان سال فعالیت تهران‌ایر با تعدادی هواپیمای ایرباس در مسیرهای داخلی و خارجی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تهران‌ایر با چه تعداد هواپیما کار خود را آغاز می‌کند، بیان کرد: ناوگان تهران‌ایر در حال حاضر متشکل از 4 ایرباس 340 و هفت ایرباس 321 است.

وی درخصوص عمر این هواپیماها هم گفت: هواپیماهای ایرباس 340 تولید سال 2007 میلادی به بعد هستند و ایرباس‌های 321 نیز زیر 15 سال عمر دارند.

مدیرعامل هواپیمایی تهران ایر یادآور شد: از هواپیماهای ایرباس 340 برای انجام پرواز به مسیرهای خارجی (دوربرد) و از هواپیماهای ایرباس 321 برای مقاصد داخلی و کشورهای منطقه استفاده خواهیم کرد.