ایسنا: نشست مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مسوولان سازمان انرژی اتمی در این سازمان برگزار شد.


بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه این نشست به خبرگزاری صداوسیما گفت: برگزاری این جلسه فرصت مغتنمی برای هماهنگی با سفرای کشورمان در خارج از کشور به وجود آورد. وی افزود: «فضای خوبی در عرصه بین‌المللی روی کشورمان به ویژه در صنعت هسته‌ای باز شده است و ما به‌عنوان ارائه و دریافت‌کننده فناوری در این صنعت می‌توانیم با کشورهای دنیا ارتباطات مناسبی داشته باشیم. او افزود: بر این اساس در این نشست مطالب و دیدگاه‌های سفرا را می‌شنویم و انتظارات‌مان را بیان می‌کنیم.


معاون سازمان انرژی اتمی گفت: سفرا، نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور هستند و ما می‌خواهیم با استفاده از این فرصت خواسته‌هایمان را مطرح کنیم تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم. سفرای ایران پیش از این نشست از رآکتور تحقیقاتی تهران و تاسیسات تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی دیدن کردند. همچنین آنها از بخش‌های دیگر شامل شرکت پارس ایزوتوپ، تاسیسات تولید رادیوداروها، واحدهای پرتودهی و واحدهای تولید ید و ژنراتور نیز بازدید کردند.