گروه خبر: وزیر اطلاعات گفت: ۸۰ درصد از اهداف در مذاکرات هسته‌ای محقق شده است و وقت نواختن مارش پیروزی است؛ اما متاسفانه می‌بینیم که هیات مذاکره‌کننده تبدیل به خائن و ساده لوح می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمود علوی در مراسم عزاداری شب شام غریبان که در حرم مطهر امام راحل با حضور اعضای بیت شریف امام و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به قیام امام حسین(ع) و با بیان اینکه این یک درس است که در برابر دشمنان از این تاکتیک بهره ببریم، به توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ اشاره و اظهار کرد: امروز دولت خدمتگزار تدبیر وامید در مذاکرات هسته‌ای از این تاکتیک امام حسین(ع) بهره گرفت؛ دولت با تدبیر خود میدان را به صحنه نمایش ظلم یک طرف علیه طرف دیگر تبدیل کرد و به جای آنکه علیه طرف مقابل شاخ و شانه بکشد و شعارهای هیجانی بدهد و صحنه را به صحنه برخورد دو طرف تبدیل کند، تعدی یک طرف علیه دیگری را ترسیم کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در چارچوب مقررات بین‌المللی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای استفاده کند که تعدادی قدرت بزرگ و زورگو می‌خواهند ایران را از این حق محروم کنند؛ با این رفتار صحنه به تقابل یک عده زورگو با یک مظلوم به نام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.


وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران با این صحنه آرایی، افکار عمومی مردم دنیا را با خود همراه کرد، گفت: امروز متاسفانه در صحنه داخلی هم با چنین وضعیتی رو‌به‌رو هستیم؛ دولت با شرایط سختی در حال فعالیت است و با تدبیر گره از مشکلات کشور باز می‌کند و معضلات را حل می‌کند، دولت در چنین شرایطی اجازه نداده کشور زمین بخورد و با دنیا هم به گونه‌ای که گفته شد با تدبیر برخورد می‌کند، از حقوق ملت ایران دفاع کرده و نتیجه‌های خوبی گرفته است؛ اما مذاکرات مثل صحنه نبرد است. یک فرمانده در میدان دفاع مقدس ممکن بود ۸۰درصد از اهداف عملیات را محقق کرده و زمین‌های زیادی را آزاد کند اما عده‌ای هم شهید می‌شدند و بخشی از تجهیزات منهدم می‌شد. وی ادامه داد: سوال اینجاست که وقتی عملیاتی این میزان از موفقیت را به دست می‌آورد، آیا رادیو و تلویزیون به خاطر پیروزی به دست آمده و زمین‌های آزاد شده مارش پیروزی می‌نواختند یا به خاطر شهادت عده‌ای از رزمندگان عزیز مارش عزا پخش می‌کردند؟ در مذاکرات هسته‌ای هم این اتفاق افتاد؛ هشتاد درصد از اهداف محقق شده است و وقت نواختن مارش پیروزی است؛ اما متاسفانه می‌بینیم که هیات مذاکره‌کننده تبدیل به خائن و ساده لوح می‌شوند. وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تضعیف و زدن بر سر کسی نیست، تصریح کرد: چرا عده‌ای با دولت این‌گونه رفتار می‌کنند؟ چرا نمی‌گذارند دولت در این شرایط سخت با اعصاب آرام به فکر حل مشکلات کشور باشد؟ با این وجود دولت راه خود را راه امام حسین(ع) قرار داده است و در جهت خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی تلاش می‌کند.