گروه خبر: سفرای جدید کشورهای سریلانکا، مجارستان، عراق، برونئی و بنین روز گذشته استوارنامه‌های خود را به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری تقدیم کردند. حسن روحانی در دیدار با راجح صابر عبودی الموسوی، سفیر جدید جمهوری عراق با تاکید براهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه، دوست و برادر عراق گفت: بی‌تردید امنیت و ثبات در عراق به مثابه امنیت و ثبات در ایران است. روحانی همچنین در این دیدار گفت: اگرچه معتقدیم مسوولیت اصلی استقرار امنیت بر عهده دولت و مردم این کشور است، اما از هیچ کمکی به کشور دوست عراق دریغ نخواهیم کرد.

ضرورت کمک اروپا به آوارگان

همچنین به گزارش «ایسنا» روز گذشته حسن روحانی در دیدار «یانوش کواچ» سفیر جدید مجارستان با ابراز تاسف از شرایطی که طی روزهای اخیر برای آوارگان و مهاجران در مرزهای اروپا به‌وجود آمده است، گفت: در شرایطی این مردم دچار گرفتاری و سختی شده‌اند رسالت بزرگ انسانی جهان به‌ویژه اروپاست، که دولت‌ها و کشورها به این مردم آواره و سرگردان کمک کنند.


روحانی افزود: خوشحالیم که برخی کشورهای اروپایی برای نجات آوارگان مواضع مثبتی اتخاذ کردند و امیدواریم تمام اروپا و کشورهایی که هنوز به این روند نپیوسته‌اند، کوتاهی‌ها را جبران کنند. رئیس‌جمهوری همچنین در دیدار با عزیزو شابی ایمورو، سفیر جدید جمهوری بنین گفت: تهران برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی اهمیت زیادی قائل است و بین ایران و بنین نیز همواره روابط خوبی برقرار بوده است.