گروه خبر: رئیس‌جمهوری در سیزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد با اشاره به اینکه بدون مقاومت، ایستادگی و حضور مردم در صحنه، دستیابی به اهداف بلند امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مسجد خانه حزب و جناح نیست؛ بلکه خانه همه مردم است و باید مساجد تقویت‌کننده وحدت و انسجام مسلمانان باشند. حسن روحانی روز پنج‌شنبه مساجد، علما و ائمه جمعه را در صف اول ایستادگی و آماده کردن مردم برای حضور در صحنه دانست و گفت: امروز روزی است که بیش از همیشه به وحدت و همدلی نیاز داریم و با اتحاد و یکپارچگی خود می‌توانیم بر مسائل و مشکلات غلبه کرده و به پیروزی برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهوری با اشاره به توافق هسته‌ای اظهار کرد: موضوع هسته‌ای مساله‌ای بود که از ۱۲ سال پیش با آن مواجه شدیم و این معضل از طرف دشمنان این مرز و بوم به بهانه‌های واهی و نادرست آغاز شد و حل و فصل آن موضوع ساده‌ای نبود.


روحانی با اشاره به اقدامات و مقدمات انجام‌شده برای مذاکره و دستیابی به توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: برای اینکه این معضل هسته‌ای را از طریق مذاکره و گفت‌وگو با کمترین هزینه به نتیجه برسانیم، ابتدا باید مقدمات آن آماده می‌شد و بدون فراهم کردن آن مقدمات، بی‌تردید احتمال توفیق در پای میز مذاکره کم می‌شد.رئیس شورای‌عالی امنیت ملی افزود:مقدمه دیگری که لازم بود پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای آماده شود، انتخاب تیم مذاکره‌کننده‌ای بود که بتواند از لحاظ علمی، سیاسی، حقوقی و فنی با طرف مقابل به مذاکره بپردازد و برای این کار تیم متخصصی انتخاب شد که آشنایی کاملی با آنها داشتم و مهم‌تر اینکه مقام معظم رهبری نیز آنها را می‌شناختند.وی گفت: حل و فصل مسأله هسته‌ای موضوعی است که می‌توان به واسطه آن مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده، به تولید رونق داده و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد و حتی می‌توان شرایطی ایجاد کرد که به کشورهای همسایه که در رنج هستند کمک و یاری برسانیم.


مسجد محل وحدت است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه باید از مساجد عطر و بوی وحدت و انسجام به مشام برسد، اظهار کرد: امروز متاسفانه در گوشه و کنار دنیا، مساجدی وجود دارند که خطیب آنها از تفرقه میان فرق اسلامی سخن می‌گوید و مذهب پرافتخار شیعه و شیعیان را کفر و کافر معرفی می‌کنند.


رئیس‌جمهوری تصریح کرد: مسجد واقعی مسجدی است که جایگاه علم، برادری و وحدت میان مسلمانان باشد.


رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مسجد جای سیاست است، اما جای حزب نیست، گفت: در مسجد باید مسائل مهم سیاسی و جامعه و منطقه مطرح شود، اما اینکه مساجد هرکدام به تبلیغ یک حزب یا گروه روی بیاورند، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که مسجد محل وحدت و اتحاد باشد.


روحانی با تاکید بر اینکه مسجد فراتر از حزب و تشکل سیاسی است و همه مردم را در درون خود می‌پذیرد، گفت: مسجد خانه حزب و جناح نیست؛ بلکه خانه همه مردم است.