مهر: مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری با اشاره به سفر برخی مقامات خارجی به کشورمان طی روزهای آینده و بیان اینکه برخی می‌گویند چرا برای این مقامات فرش قرمز پهن می‌کنید، گفت: دشمن می‌گوید اشتباه کردم و نمی‌خواهم وضعیت قبلی را ادامه بدهم و امروز نیز کسی برای آنها هورا نمی‌کشد.

وی در خصوص پرونده خون‌های آلوده و همزمانی این موضوع با سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران و اینکه گفته می‌شود دولت در این موضوع هیچ‌گونه اقامه دعوایی نداشته است، گفت: پرونده زیاد داریم. جنایات برخی از کشورها و شرکت‌های غربی علیه ملت ایران زیاد است و باید برای هر کدام پرونده ایجاد شود.او در پاسخ به این سوال که متهم این پرونده فابیوس است، افزود: باید مستندات کافی باشد تا توسط مرجع قضایی مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرد. آقای فابیوس الان به‌عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید و به‌عنوان متهم به ایران سفر نمی‌کند. اگر هم پرونده اتهامی وجود داشته باشد، باید مسیر خود را طی کند و متهمان تحت‌تعقیب قرار گیرند.

پیگیری یک خبر در شورای عالی امنیت ملی

وی همچنین در ارتباط با خبر کذبی که در مورد به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی از سوی هیاتی که به ایران سفر کرده و پیگیری آن در شورای عالی امنیت ملی گفت: اصل خبر دروغ است چون وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با رئیس‌جمهوری گفت من این حرف را نزدم و اعتراض هم کرد که چرا چیزی که ما نگفتیم در رسانه‌های شما مطرح شده است. او ادامه داد: رئیس‌جمهوری از شورای عالی امنیت ملی پیگیری کردند و قرار شده بررسی کنند که خبر از کجا مطرح شده و به نشریات ما آمده است.