ایرنا: عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از اجازه انتشار اوراق مشارکت به میزان ۵ هزار میلیارد تومان به وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز خبر داد. احمد امیرآبادی دیروز به تشریح مصوبات جلسه اخیر کمیسیون تلفیق پرداخت و اظهار کرد: رسیدگی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور در این کمیسیون در حال اتمام است. وی افزود: در زمینه هدفمندی یارانه‌ها همان رقم درآمدی مندرج در لایحه تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان تصویب شد. عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: براین اساس دولت باید در سال ۹۴، ۴۸هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دست آورد. امیرآبادی یادآور شد: کمیسیون تلفیق همچنین به وزارت نفت اجازه داد ۵ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز، اوراق مشارکت ارزی و ریالی به فروش برساند.

او تاکید کرد: در جلسه کمیسیون همچنین درباره اختصاص ۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در میادین مشترک نفت و گاز بحث و بررسی شد که این مساله رای اعضا را کسب نکرد و قرار است در جلسه بعدی بار دیگر درباره اختصاص ۴.۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در میادین مشترک نفت و گاز از طریق وزارت نفت بحث شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس همچنین گفت: در جلسات اخیر مقرر شد تعرفه داروهای دامی آماده مصرف که مشابه داخلی دارند ۵ درصد و داروهایی که مشابه داخلی ندارند دو درصد تعیین شود. امیرآبادی تاکید کرد: با توجه به درآمدهای خوب بخش نفت احتمال تقاضا برای اوراق مشارکت این بخش بالا است و به احتمال زیاد رقم‌های پیش‌بینی شده به فروش برسد. امیرآبادی با بیان اینکه بخش درآمدی حاصل از اجرای قانون هدفمندی همان رقم پیشنهادی دولت در لایحه بوده است، خاطرنشان کرد: براین اساس به نظر می‌رسد در بخش هزینه‌ای هم پرداخت یارانه به همان روال سابق و به اندازه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

همچنین عضو کمیسیون تلفیق مجلس از مصوبه عصر دیروز این کمیسیون برای تخصیص ۲درصد از هزینه شرکت‌های دولتی سودده از محل صرفه‌جویی به وزارت آموزش و پرورش خبر داد. ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد، در سال ۹۴ شرکت‌های دولتی سودده به غیر از شرکت ملی نفت ۲ درصد از هزینه‌های خود را که در هزینه اداری و عمومی آمده است، صرفه‌جویی کنند و منابع حاصل از ۵۰ درصد سود ویژه و یک دوازدهم مالیات ماهانه شرکت و بانک‌های مزبور تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند. او ادامه داد:‌ طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، این منابع صرف پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارتقای حقوق و دستمزد آنها خواهد شد.