با معاندین و محاربین هم جلسه داریم

گروه خبر: سوالات نمایندگان مجلس از وزرا، این بار «وزیر اطلاعات» کابینه یازدهم را به بهارستان کشاند؛ سوالی که سیدمحمود علوی دیروز برای پاسخ به آن در جلسه علنی مجلس، از عملکرد وزارتخانه متبوعش دفاع و تاکید کرد که برای به حداقل رساندن آسیب جریان‌های معاند و محارب، با آنها جلسه تشکیل می‌دهیم. او در حالی به موضوع مورد سوال نمایندگان پاسخ داد که جواد کریمی قدوسی نماینده سوال‌کننده در نهایت اعلام کرد که از پاسخ وزیر قانع شده است. به گزارش «ایرنا»، براساس آنچه سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در قالب گزارش این کمیسیون درباره سوال جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد از وزیر اطلاعات قرائت کرد، این سوال ملی مشترک ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات بوده است. علوی در شرایطی به سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس و عضو جبهه پایداری پاسخ می‌داد که این نماینده سوال‌کننده هدف از این سوال و طرح آن در صحن علنی را تنها در راستای حفظ دستاوردهای این وزارت سرنوشت‌ساز خواند. او از علوی پرسید: چرا وزارت اطلاعات در مقابل فتنه کوتاه آمد و از انتصاب برخی افراد منتسب به این جریان حمایت کرد. علوی اما در پاسخ به این سوال با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات در زمینه به‌کارگیری افراد و مشاغل حساس و مهم بر حسب قوانین موجود به وظیفه‌ خودش عمل می‌کند و این قوانین موجود مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است، اعلام کرد: وزارت اطلاعات برای نفی و اثبات و بدون هرگونه تسامح و تساهل آنچه در پرونده‌ها است همان را اعمال می‌کند و اگر فردی مورد مشخص و مسلمی نداشته باشد، بیهوده با آبروی افراد بازی نمی‌کند و اگر خدای نکرده فردی توجه نکرده باشد، خودکرده را تدبیر نیست.

با حزب منحله دموکرات و کومله جلسه داشته‌ایم

وزیر اطلاعات در ادامه اظهاراتش در مجلس شورای اسلامی با تکذیب اخبار مبنی بر جلسه با شورای مرکزی حزب مشارکت‌، اعلام کرد: «با افراد مختلفی جلسه داشته‌ایم.‌» او که این جلسات را در راستای ماموریت‌های ذاتی وزارت اطلاعات خوانده، بر جلسات این وزارتخانه با جریان‌های سیاسی و غیر سیاسی تاکید کرد. علوی همچنین گفت: «ما حتی با شورای حزب منحله دموکرات و کومله جلسه داشته‌ایم، البته با جریان‌های معاند و محارب جلسه تشکیل می‌دهیم که آسیب آنها را به حداقل برساند و وزارت اطلاعات در جایی که مصالح امنیتی اقتضا می‌کند، می‌نشیند و صحبت می‌کند که این ناشی از ماموریت ذاتی اطلاعات است که با هر کسی که بنشینیم و صحبت کنیم، به رعایت ادب، در گفتار و حسن خلق در رفتار عادت داریم و به سراغ بی‌ادبی و حرمت‌شکنی نمی‌رویم.» وزیر اطلاعات این جلسات را به عنوان فرصت‌هایی معرفی کرد که از طریق آن این گروه‌ها را به مواضع مقام معظم رهبری نزدیک می‌کنیم.

دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل تکفیری

از سوی دیگر اما وزیر اطلاعات که برای پاسخ به پرسش نمایندگان به مجلس رفته بود، بخشی از خلاصه عملکرد وزارت اطلاعات را نیز به اطلاع نمایندگان رساند. او با اشاره به اینکه در شناسایی و پیشگیری اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته که اشراف بر فضای تبادل اطلاعات و تحرکات دشمن به‌گونه‌ای بوده که فرصت هرگونه حرکتی از دشمن را سلب کرده، گفت: «طبق اسناد و نامه‌هایی که همراه اینجانب است وزارت اطلاعات به موقع گزارش‌های جامع و کارآمدی را در زمینه تهدیدها به مسوولان داده است». علوی در این باره به خنثی کردن عملیات‌های دشمن اشاره کرد و گفت: «موارد بسیار زیادی وجود دارد از جمله کشف و خنثی‌سازی دو جلیقه انفجاری که برای انفجار در روز قدس در دو استان کشور تهیه شده بود و مورد شناسایی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت. اگر این کشف نبود توجه می‌فرمایید که چه فاجعه‌ای به وجود می‌آمد». او درباره اقدامات درگیرانه وزارت اطلاعات با دشمن گفت: «دستگیری عناصر دست نشانده ضدانقلاب و شرور از جمله شناسایی و دستگیری هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با تکفیری‌ها و دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل آنها جزو مواردی است که انجام شده است.»

رسایی: وزیر اطلاعات از من شکایت کرده است

در جریان جلسه دیروز مجلس که وزیر اطلاعات نیز در آن حضور داشت، حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به کار هیات رئیسه در مورد سوال از وزیر اطلاعات در پی ادغام سوالش با سوال کریمی قدوسی تذکر داد. او با بیان اینکه در جریان سوال از وزیر اطلاعات، سوال اینجانب و کریمی قدوسی با یکدیگر تلفیق شده و در دستور قرار گرفته است تاکید کرد: این روش درست نیست. این عضو جبهه پایداری دلیل اعتراض خود را در سوالی دانست که دیروز با سوال کریمی‌قدوسی ادغام شده بود؛ به گفته این نماینده مجلس، سوال او درباره جلسه وزیر اطلاعات با حزب مشارکت سبب شد تا علوی بابت این سوال از رسایی شکایت کند.محمود علوی اما در اظهارات خود در جلسه علنی دیروز درباره‌ این ادعای رسایی اعلام کرد: «وزارت اطلاعات از هیچ نماینده‌ای بابت سوال از وزیر شکایت نکرده است و شکایت به خاطر سوال نمی‌باشد و اگر نماینده‌ای مسوولیت نشریه‌ای را داشته باشد که در آن هتاکی شود یا تهمت بزنند، آیا این شکایت از سوال معنا می‌شود؟» علوی تاکید کرد: «در این زمینه در دادگاه موارد به صورت مشروح، بیان خواهد شد.»

کریمی قدوسی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد

جواد کریمی‌قدوسی پس از پاسخ‌های وزیر اطلاعات گفت: «من به دلیل آنکه به بچه‌های وزارت اطلاعات فشار وارد نشود، اعلام رضایت می‌کنم ولی اعلام می‌کنم که ما همواره مراقب هستیم.»