گروه خبر: سرانجام، دیروز و در جلسه علنی مجلس، با تصمیم و رای نمایندگان مجلس، نظر کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ناظران شورای نظارت بر مطبوعات لغو شد؛ موضوعی که به شکل‌گیری تشنج در مجلس و متهم کردن رئیس مجلس به دیکتاتوری منجر شد. علی لاریجانی اما در پاسخ به معترضان تاکید کرد که اگر استبداد بد است، استبداد اقلیت بدتر است.

در شرایطی که چندی پیش کمیسیون فرهنگی مجلس، محمود نبویان و حمید رسایی، دو نفر از نمایندگان عضو این کمیسیون را برای رای‌گیری در جلسه علنی مجلس انتخاب کرده بود، علی لاریجانی رئیس مجلس با تاکید بر اینکه نامزدهای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات نباید صرفا از میان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس انتخاب شوند، به مخالفت با اقدام کمیسیون فرهنگی پرداخت؛ موضوعی که با واکنش رئیس مجلس، به اخذ نظر استمزاجی نمایندگان و درنهایت مخالفت آنان با این اقدام کمیسیون فرهنگی منجر شد.

بر این اساس سایر نمایندگان نیز می‌توانند نامزدهای خود را برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات مستقیما به هیات‌رئیسه مجلس معرفی کنند. در این میان، اما اخذ رای استمزاجی از نمایندگان با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد؛ مخالفت‌هایی که باز هم از سوی برخی چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی همچون پژمان‌فر، حسینیان، کوچک‌زاده، طاهری، آقاتهرانی، کوثری و زاکانی شکل گرفت. برخی از این نمایندگان، علی لاریجانی را به دیکتاتوری در مجلس متهم کردند.

به گزارش «ایرنا»، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به اصل ۷۳ قانون اساسی، اقدام لاریجانی را در اخذ نظر استمزاجی مجلس خلاف دانست و گفت: «امروز یکی از مواد آیین‌نامه مورد ابهام رئیس مجلس قرار گرفت.» این در شرایطی است که محمد حسن ابوترابی‌فرد با رد این موضوع گفت: «رئیس مجلس براساس برداشت خود از آیین‌نامه عمل کرد که این اقدام درست است و مدیر جلسه باید براساس برداشت خود عمل کند.»

کوچک‌زاده در ادامه با طرح سوالات پی‌در‌پی و با اشاره به اینکه چندین جلسه است عضو هیات‌رئیسه به رئیس تذکر می‌دهد که چرا شأن مجلس را حفظ نمی‌کنید، گفت: «اکثریت مجلس گفتند کار کمیسیون فرهنگی قانونی و درست است، اما رئیس میل خود را به استمزاج ترجیح داد آیا این دیکتاتوری نیست؟»

در ادامه این ماجرا، علیرضا زاکانی نیز خطاب به رئیس مجلس، او را به اعمال دیکتاتوری متهم کرد. این اعتراضات اما لاریجانی را برآن داشت تا خطاب به نمایندگان معترض بگوید که اگر استبداد بد است، استبداد اقلیت بدتر است. به گزارش «خانه ملت »، لاریجانی در پاسخ به اعتراض علیرضا زاکانی که در صحن علنی با صدای بلند «دیکتاتور، دیکتاتور» می‌گفت، تاکید کرد: «دیکتاتور کسانی هستند که به رای مجلس اعتراض داشته باشند. این رای که ما گرفتیم دیکتاتوری نیست. رئیس مجلس باید نظر بدهد. دیکتاتور کسی است که به رای مجلس اعتنا نداشته باشد و من چون ابهام داشتم از مجلس رای مشورتی گرفتم.»

نمایندگان مجلس دیروز، با ۱۰۰ رأی موافق، ۹۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که با نظر کمیسیون فرهنگی مخالف و خواستار معرفی تعداد بیشتری از نمایندگان به صحن علنی هستند.