وزیر اقتصاد از برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در سه ماه آینده خبر داد. به گزارش «ایسنا»، علی طیب نیا ، در حاشیه بدرقه نواز شریف، نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: پاکستان پرجمعیت‌ترین کشور همسایه ایران و دومین کشور بزرگ اسلامی است که قریب به هزار کیلومتر مرز با ایران دارد و طبیعتا توسعه روابط اقتصادی و سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است. وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته حجم روابط اقتصادی ایران و پاکستان از حدود سه میلیارددلار به کمتر از یک میلیارد دلار کاهش پیدا کرده بود. در مذاکراتی که با هیات پاکستانی انجام شد بر توسعه همکاری‌ها تاکید و قرار شد حجم همکاری‌ها را به سه میلیارد دلار و پس از آن به میزان پنج میلیارد دلار در آینده افزایش دهیم.

طیب‌نیا ادامه داد: گروه‌های کاری به صورت تخصصی تشکیل شدند و برخی مشکلات و موانع بهبود روابط را که بین دو کشور وجود دارد به صورت دقیق و تفصیلی مورد بحث قرار دادند.

وی گفت: کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در سه ماه آینده برگزار خواهد شد و امیدواریم با مذاکراتی که صورت گرفته و توافقاتی که روز گذشته میان دو کشور امضا شد، ‌موانع توسعه روابط برداشته شود و شاهد گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور باشیم.