ایرنا: محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای مذاکره با مقام‌های ارشد ایران، بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های اقتصادی، امروز برای سفر رسمی ۲ روزه عازم تهران می‌شود. وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه ضمن اعلام رسمی این خبر در بیانیه خود افزوده است: «بازدید نواز شریف از ایران؛ اولین دیدار میان مقام‌های بلندپایه ایران و پاکستان پس از تشکیل دولت‌های جدید در این ۲ کشور محسوب می‌شود.» وزارت خارجه پاکستان می‌افزاید: «نخست وزیر پاکستان به دعوت حسن روحانی به تهران سفر می‌کند و نواز شریف قرار است در طول این سفر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و دکتر روحانی رئیس‌جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

در بیانیه مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد تاکید شده است: سطح روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین امور مشترک ایران پاکستان در نشست مقام‌های ارشد ۲ کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. براساس این گزارش، چند تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری در زمینه‌های مختلف با هدف نهادینه کردن همکاری‌های مشترک و سودمند میان ایران و پاکستان در طول سفر نوازشریف به تهران میان دو طرف امضا می‌شود.

وزارت امور خارجه پاکستان اضافه کرد: «سفر نخست وزیر این کشور به ایران بیانگر رویکرد شفاف اسلام‌آباد در پیگیری سیاست توسعه روابط دوجانبه و بنای چشم‌انداز روشن در تعاملات آتی ایران و پاکستان است.» وزارت امور خارجه پاکستان، تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی را از اهداف رو به جلوی مقام‌های ۲ کشور خواند و افزود: «در این خصوص، با ارتقای تعاملات میان مردم ۲ کشور، ظرفیت‌ها و سطح همکاری‌های تجاری میان ایران و پاکستان گسترش پیدا می‌کند.»