گروه خبر- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از این پس 45 درصد جویندگان کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهند بود، گفت: «مشاغل مورد تقاضای این افراد متفاوت است و راه سختی در ایجاد مشاغل گوناگون برای آحاد جامعه در پیش داریم
.» علی ربیعی روز شنبه در دومین همایش بین‌المللی کارآفرینی در محل دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد اشتغال تنها تخصیص منابع مالی نیست، گفت: «قرار است برای بسترسازی ایجاد اشتغال، منابعی از محل هدفمندی یارانه‌ها تخصیص دهیم. البته ایجاد اشتغال تنها وظیفه دولت نیست، هر چند دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در جهت اعتلای کشور انجام می‌دهد اما تمام ارکان جامعه باید به سمت کارآفرینی گام بردارند.» او با انتقاد از طرح‌های ایجاد اشتغال که فقط با تخصیص منابع صورت گرفت، گفت: «متاسفانه برخی‌ها تصور می‌کردند با پاشیدن پول به جامعه می‌توانند اشتغال ایجاد کنند. منابع مالی مهم است اما همه کار نیست. جامعه برای ایجاد اشتغال باید به یک نهضت عمومی اقدام کند. جامعه نیاز به کار و پشتکار دارد، این کار حتی در بخش دولتی هم باید ایجاد شود.»
او با اشاره به سیاست های کاهش نرخ تورم که از سوی دولت تدبیر و امید در حال انجام است، گفت: «با کاهش نرخ تورم از رکود اقتصادی خارج می‌شویم که در نهایت این رخدادها منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد. می‌خواهیم از رشد منهای ۴/۵ درصد به رشد سه درصد برسیم و برای تحقق این امر نیاز به ایجاد شغل در عرصه‌های مختلف اقتصادی داریم.»