دنیای اقتصاد - در پی ایجاد برخی حواشی پیرامون صفحه شخصی نعیمه اشراقی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، نوه امام خمینی(ره) صفحه فیس بوک خود را بست و متن منتسب به خود را جعلی عنوان کرد.در ایام عید قربان و تعطیلات آخر هفته گذشته کامنتی از نعیمه اشراقی در ذیل مطلبی در فیس بوک با سرعت منتشر شد که حتی تکذیب‌های اشراقی و بستن صفحه شخصی او در فیس بوک هم نتوانست مانع انتقادها و اعتراض‌ها شود. ماجرا مربوط به انتشار واکنش امام خمینی(ره) ،پدر بزرگ نعیمه اشراقی به یک مطلب طنز بود. تنها مدتی کوتاه بعد از انتشار این مطلب در صفحه شخصی نعیمه اشراقی، برخی خبرنگاران داخلی و خارجی با بازنشر مطلب طنز به گسترش سطح اعتراضات دامن زدند. در این میان فرزند شهید همت با انتشار نامه‌ای شدید اللحن، به این مطلب اعتراض کرد. نعیمه اشراقی؛ اما در پاسخ به فرزند شهید همت در سایت جماران نامه‌ای منتشر کرد و گفت: به صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک بارها و بارها دستبرد زده شده و این بار نیز هک شده است. البته اعتراض به این مطلب طنز تنها محدود به خانواده شهیدهمت نبود و دیگر فرزندان شهدا نیز در واکنش به این مطلب در صفحه‌های شخصی خود مطالبی را منتشر کردند. اعتراض‌ها به انتشار این مطلب طنز تا جایی پیش رفت که یکی از نمایندگان به خبرگزاری فارس خبر داد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این ماجرا را محکوم می‌کند.

هر حرفی را نباید زد

فرزند شهید همت در پاسخ به مطلب طنزی که نعیمه اشراقی به نقل از امام خمینی(ره) در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده بود، در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: خانم نعیمه اشراقی دهان باز کرده و دُرفشانی نمودند. چند نکته در مورد گفته‌های ایشان به نظرم رسید که بد ندیدم اینجا بگویم شاید به گوش اطرافیان ایشان رسید: بهتر است اطرافیان ایشان تذکری به ایشان بدهند تا شاید کمی در گفتارشان تغییر صورت گرفته و این حداقل را درک کنند که هر حرفی را نباید زد و حداقل در هر جایی نباید هر حرفی را گفت. واقعا امام خمینی چنان گفتار و تفکر و برخوردی داشته (که هر جوری نگاه می‌کنم با عقل جور در نمی‌آید) یا خانم اشراقی دروغ می‌گوید و این هم باز باید تذکری باشد به بیت امام و اطرافیان خانم اشراقی.

نعیمه اشراقی هم در پاسخ به فرزند شهید همت، در سایت خبری جماران(نزدیک به بیت امام خمینی(ره) نامه‌ای منتشر کرد و نوشت: مگر می‌توان احترام بی‌حد و حصر امام به شهیدان و خانواده‌های آنها را با ذکر کلماتی موهن و بی‌ارزش از یاد برد؟ همین جا لازم می‌دانم به صراحت تمام انتساب آنچه در فضای مجازی به امام و از قول من منتشر شده را تکذیب کنم و از خداوند برای جاعلینی که این گونه با احساسات پاک مردم بازی می‌کنند طلب هدایت کنم. از این پس با توجه به دستبردهای چندگانه به صفحه شخصی‌ام، این صفحه را مسدود می‌کنم.

صفحه نعیمه اشراقی به دستور چه کسی بسته شد؟

بعد از اینکه نوه امام در نامه‌اش به فرزند شهید همت متذکر شد که می‌خواهد صفحه شخصی‌اش را مسدود کند، سایت عصر خبر با انتشار خبری مدعی شد که مسدود شدن صفحه نعیمه اشراقی به دستور سید حسن خمینی بوده است. همچنین در این خبر آمده که نعیمه اشراقی برای دلجویی از خانواده شهید همت به اصفهان سفر خواهد کرد.

این روزها حضور چهره‌ها و مقامات سیاسی در فیس‌بوک همراه با حواشی بسیاری بوده است. از فیلترینگ و عبور از مرزهای قانون برای باز کردن صفحه فیس‌بوک گذشته. به تازگی محسنی‌اژه‌ای، دادستان تهران اعلام کرده جاعل فیس‌بوک برخی از وزرا بعد از انجام تحقیقات بسیار دستگیر شده است.