دنیای اقتصاد - سفر هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه با حاشیه‌های بسیاری همراه شد. او برای بزرگداشت شهید اشرفی اصفهانی راهی این شهر شد و به هنگام سخنرانی در این مراسم با مخالفت برخی مواجه شد که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. سخنرانی او در این مراسم به پایان نرسید و او با گفتن جمله‌ای اظهاراتش را به پایان رساند و در میان فریاد شعار دهندگان گفت: به دلیل فشردگی مراسم حرف‌هایم را تمام می‌کنم. به گزارش خبرگزاری مهر‌ هاشمی رفسنجانی دلخوری خود را همان روز و در سخنرانی برای تعدادی از طلاب به زبان آورد: امروز خودمان را کشتیم که بگذارند چند کلام صحبت کنیم؛ اما نشد. البته رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در این سفر به عملکرد صداوسیما انتقاد کرد و گفت: مردم دیگر تحت تاثیر صدا و سیما و جعبه‌ای که مطالب را با سانسور به مردم تحویل می‌دهد نیستند؛ مردم ایران امروز آگاه شده‌اند و عقل خود را دست جعبه‌ای که سانسور می‌کند نمی‌دهند. آگاهی چیزی نیست که بتوان به زور آن را پس گرفت؛ اگر آن را اسیر کنند طبیعاتا بیشتر می‌شود و اگر آزاد گذاشته شود که خود به خود این آگاهی در بین مردم رواج پیدا می‌کند. با تعصب و لجاجت و دروغگویی نمی‌توان جلوی آگاهی ملت را گرفت؛ هیچ لجوج و دروغگویی در دنیای امروز پیروز نمی‌شود. به نظر می‌رسد اظهارنظر هاشمی رفسنجانی به عملکرد صداوسیما در واکنش به حمله شدید رسانه ملی به او در خصوص انتشار خاطره‌ای مبنی‌بر مخالفت امام(ره) با شعار مرگ بر آمریکا باشد. چندی پیش پایگاه اطلاع‌رسانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار خاطره‌ای از هاشمی رفسنجانی نوشت که امام(ره) نیز با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بوده است. بعد از انتشار این خاطره هجمه‌ها علیه هاشمی رفسنجانی بالا گرفت و صداوسیما نیز در انتقاد به انتشار این خاطره واکنش تندی نشان داد. هاشمی رفسنجانی نیز مطرح کرد موافق انتشار این خاطره نبوده؛ اما واکنش‌ها علیه او همچنان ادامه پیدا کرد. به گزارش سایت تدبیر در تازه‌ترین واکنش‌ها حاج منصور ارضی، در مراسم دعای عرفه روز سه شنبه هفته گذشته رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را خطاب قرار داده و گفته «ان‌شاء‌الله خداوند خبر مرگش را برساند.» ارضی ادامه داد که «این فرد اظهارات نادرستی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا می‌کند و عده‌ای از اطرافیان پول‌پرست و بی‌غیرتش از او حمایت می‌کنند.»

صادق زیبا کلام در مصاحبه با رادیو فرانسه اعتقاد دارد که تشدید حملات علیه هاشمی نشانه ضعف مخالفان او و همزمان افزایش اقتدار و محبوبیت رفسنجانی است. به گزارش سایت انتخاب؛ به‌عقیده صادق زیبا کلام این محبوبیت رفسنجانی، پس از پیروزی حسن روحانی باز هم افزایش یافته است و علت عصبانیت افراطی‌ها هم در همین است.

در همین رابطه علیزاده طباطبایی وکیل خانوادگی رییس مجمع تشخیص مصلحت گفته: «آقای هاشمی از مقاماتی به حساب می‌آیند که توهین به ایشان جرم عمومی است و مدعی‌العموم می‌تواند این مساله را پیگیری قضایی کند. طبیعتا این سخنان جرمی است که در فضای عمومی اتفاق افتاده و با توجه به مناصب آقای هاشمی این عمل جرم عمومی است.»