دنیای اقتصاد - چهاردهم و پانزدهم شهریور، گردهمایی ستاد ملی جوانان اصلاح‌‌طلب در شهرکرد برگزار شد. این گردهمایی به پاس زحمات جوانان فعال اصلاح‌‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد. سخنرانان این مراسم از دوری اصلاحات از مردم در هشت سال گذشته حرف زدند. آنها از مردم به‌خاطر صبرشان در این مدت تشکر کردند و خواستند که مردم با صبر بیشتر و همکاری با دولت جدید برای تحقق آرمان‌ها تلاش کنند. سیدمحمدخاتمی و هاشمی رفسنجانی به این مراسم پیام فرستادند. همچنین حسین کمالی دبیرکل حزب کار، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و محمدرضا خاتمی در این مراسم سخنرانی کردند. به گزارش «ایسنا» حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در پیامی صوتی و تصویری به همایش سراسری ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب که در شهرکرد برگزار شد، گفت: می‌دانم که همه شما در سال‌های گذشته سختی‌های فراوانی را تحمل کرده‌اید؛ ناروایی‌ها، نارسایی‌ها، بی‌مهری‌ها، ایجاد محدودیت‌ها سبب شده است که زندگی بر خیلی از شما تنگ بشود، اما خدا را سپاسگزارم که شما ظرفیت نسل آگاه انقلابی و درعین‌حال واقع‌بین را از خود نشان دادید. رییس بنیاد باران با تاکید بر اینکه امروز با همت شما و مردم، دولتی روی کار آمده است که دارای شعارهای روشن، رویکرد درست و امیدبخش است، گفت: آنچه ما در این مرحله باید بخواهیم این است که دولت محترم روی شعارها و جهت‌گیری‌هایی که به‌خاطر آنها از مردم رای گرفته است، پافشاری کند و رییس‌جمهوری محترم همواره بر آنها تاکید کرده ‌است. البته از سوی دیگر ما نباید بلندپروازی کنیم، باید واقع‌بین باشیم، مشکلاتی که امروز دولت با آن روبه‌رو است، مشکلات بزرگی ا‌ست.

رییس دولت اصلاحات گفت: مشکلات و موانع و محدودیت‌های دولت را درک کنیم و از اینکه یک‌شبه مشکلات حل نمی‌شود مایوس نشویم، آن‌چنان که نشدیم و نخواهیم شد. باید تشکل‌های مختلف در جامعه ما به رسمیت شناخته و فعال شوند. فضای امنیتی تغییر یابد و فضای رقابتی و سالم جایگزین آن شود. غلامعلی رجایی هم به نمایندگی از هاشمی‌رفسنجانی در این مراسم گفت: اسلام همه را برابر می‌داند پس امید است همگان پیام اعتدال را بشنوند و نویددهنده بهاری باشند که در جای جای کشور خود را نشان خواهد داد. محمدرضا خاتمی هم از زحمات مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین جوانان در طول مدت انتخابات تقدیر کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های انتخابات این بود که اصلاحات توانست هژمونی خود را حاکم کند. در طول چند سال گذشته اصلاحات کمترین ارتباط را با مردم داشت؛ اما با اتحادی که پیدا کرد، توانست به خوبی پاسخ مردم را بشنود و این مهم امروز به سرمایه‌ای مدنی تبدیل شده و اکنون مردم به آن چشم دوخته‌اند؛ بنابراین وظیفه ما در این دوران بسیار سنگین است؛ چراکه چشم مردم به این دولت است.

این فعال سیاسی گفت: مردم به تغییر رای دادند. انتظار ما این است که این پیام از سوی تمام قوا درک شود. قوه مقننه به پانزده تن از وزرا رای داد که رای ندادن به سه وزیر دیگر قابل‌پذیرش نیست. باید اجازه داده شود دولت آن‌طور که صلاح می‌بیند عمل کند. همچنین امید است این پیام به کسانی که در قوه‌قضائیه فعالیت دارند برسد و گام‌هایی بردارند تا در کنار هم برای رفع مشکلات اقدام شود.