رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: تا بررسی و تجزیه و تحلیل نهایی در خصوص قیمت لبنیات، بهای سه گروه کالایی شامل شیر، ماست و پنیر به قیمت سال ۸۵ بازگشته است و افزایش ۱۰‌درصدی مصوب شورای اقتصاد پس از بررسی‌های سازمان حمایت اعمال خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، کیومرث جلیلیان دیروز در یک نشست خبری گفت: طبق مصوبه اول شورای اقتصاد شرکت‌های لبنی می‌توانستند تا سقف ۱۰‌درصد در سه گروه کالایی شامل شیر و ماست با ۵/۲‌درصد چربی و پنیر UF افزایش قیمت داشته باشند، ولی کارخانه‌ها از این مصوبه سوءاستفاده کرده و بعضا تا ۳۲‌درصد این محصلات را افزایش دادند.

وی گفت: با سوء‌استفاده برخی کارخانه‌ها و افزایش غیر متعارف بهای این محصولات، شورای اقتصاد مصوبه دومی را طی هفته گذشته ابلاغ کرد. جلیلیان تاکید کرد: در مصوبه دوم شورای اقتصاد شیر پاستوریزه تا ۵/۲‌درصد چربی، ماست تا ۴‌درصد چربی افزایش و پنیر uf‌ نیز تنها ۱۰‌درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این مصوبه برای تمامی شرکت‌های تولید کننده دولتی و خصوصی لازم‌الاجرا است. البته این افزایش قیمت منوط به بررسی و ابلاغ سازمان حمایت و تحلیل صورت‌های مالی این شرکت‌ها است. شرکت‌ها موظف هستند قیمت فروش را طبق سال ۸۵ اعمال کنند.