اکبر هاشمی رفسنجانی که در استان گیلان به سر می‌برد گفت: تلاش برای دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری نیز وجود داشت، ما در زمان خود به آژانس رفتیم و دفاع تخصصی کردیم، هیاهو نکردیم. آن‌چه آنان می‌گویند، درست نیست، چراکه ما به دنبال مسائل نظامی نیستیم. وی همچنین یادآور شد: در زمان جنگ از سلاح‌های شیمیایی بر علیه ما استفاده شد ولی ما استفاده از این‌گونه سلاح‌ها را منع کرده بودیم و آنان می‌دانند که از لحاظ اعتقادی اهل سلاح هسته‌ای نیستیم و امروز به کار بردن سلاح شیمیایی برای کشورها به معنای انهدام همه چیز است. با توجه به این‌که همه این مسائل را می‌دانند ولی باز هم برای ایران پرونده‌سازی می‌کنند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بر برگزاری انتخابات خوب و سالم تاکید کرد و گفت: اگر تمام جریان‌های وفادار به انقلاب و میهن با همه امکانات خود وارد میدان انتخابات شوند، تا انتخابات خوبی برگزار شود قطعا نتایج را تحت تاثیر قرار می‌دهند و من هم کمک می‌کنم که حتی‌الامکان انتخابات سالمی برگزار شود تا کشور از این نگرانی‌ها عبور کند.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم با رفتار خود انسجام و اتحاد را تقویت کنیم زیرا دعوا و نزاع سبب می‌شود تا نیروهای خود را مانند فلسطین در درگیری‌ها تلف کنیم و اختلافات اگر تشدید شود، مهار آن از دست انسان‌ها بیرون می‌رود. ما باید خیلی مراقب باشیم تا کشور تعادل خود را حفظ کند.

هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که «باید صبر کرد و مایوس نشد» اظهار کرد: ما در هر شرایطی پس از پیروزی انقلاب همه متفق بودیم و اگر اختلافاتی است شما به خاطر خدا، کشور و انقلاب خسته نشوید. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تلاش سیاسی و اجتماعی خود را انجام دهید خداوند هم کمک می‌کند.