سینماهای جهان در تسخیر آدم‌های آهنین

نگاه سوم- «ترانسفورماتورها» آخرین ساخته مایکل بی که هم اکنون در ۲۹ کشور اکران شده است با فروش ۶/۴۳میلیون دلار توانست رتبه نخست فروش در سینماهای خارج از آمریکا را از آن خود کند. همچنین این فیلم توانست در سینماهای آمریکای شمالی در تعطیلات آخر هفته ۶/۶۷میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش خود را به ۵/۱۵۲ برساند. این فیلم بر مبنای یک مجموعه عروسک‌های محبوب و مجموعه‌های تلویزیونی انیمیشنی ساخته شده است. این فیلم با احتساب به بازار جهان و آمریکای شمالی ۱/۲۴۶میلیون دلار فروش داشته است.

در سینماهای جهان «آزاد زندگی کن یا سخت بمیر» با حضور بروس ویلیس که در ۴۹ کشور اکران شده است به فروش ۴/۴۱میلیون دلار رسیده است و در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین این فیلم در دومین هفته اکران خود در ‌آمریکای شمالی به فروش ۴/۱۷میلیون دلاری رسیده است تا ضمن قرار گرفتن در رده سوم جدول، مجموع فروش خود را به ۲/۸۴میلیون دلار برساند و فروش جهانی فیلم به ۵/۱۶۵دلار رسیده است.

انیمیشن «راتاتوی» دیگر فیلم موفق هفته گذشته بود که در سینماهای خارج از آمریکا ۳/۹میلیون دلار فروش داشته و پس از «شرک سوم» در رده چهارم قرار گرفته است و مجموعه فروش بین‌المللی خود را به ۶/۱۷میلیون دلار رساند. فیلم «راتاتوی» این هفته در آ‌مریکای شمالی با ۲۹میلیون دلار دومین فیلم هفته شد و مجموع فروش خود را در این سینماها به ۵/۱۰۹میلیون دلار رساند.«برادبرد»نویسنده و کارگردان صاحب نام است که تا به حال شاهد فیلم‌های خوبی از او بودیم . بی‌گمان اثر جدید او اثری خواهد بود که نظرها را جلب خواهد کرد. رده چهارم جدول سینماهای آمریکای شمالی از آن کمدی «جواز ازدواج» ساخته کن کواپیس با بازی رابین ویلیامز شد. فیلم که بیشتر تماشاگران زن از آن استقبال کردند درباره یک کشیش (ویلیامز) است که زوجی جوان با بازی مندی مور و جان کراسینسکی برای ازدواج در کلیسای او باید مراحل آزمایشی مورد نظر وی را پشت سر بگذارند. «جواز ازدواج» از سه شنبه گذشته تاکنون حدود ۸/۱۷ فروش داشته است.

کمدی «ایوان توانا» با فروش ۱/۸میلیون دلاری خود پنجمین فیلم پرفروش هفته بود. فیلم ترسناک «۱۴۰۸» با بازی جان کیوساک با ۱/۷‌میلیون دلار و کمدی «باردار» با ۲/۵‌میلیون دلار رده های ششم و هفتم جدول را به خود اختصاص دادند.

«ظهور موج سوار نقره‌ای» ۱۵/۴‌میلیون دلار فروش داشت و در رده هشتم قرار گرفت و «سیزده یار اوشن» استیون سودربرگ هم با ۵/۳‌میلیون دلار دهمین فیلم هفته شد. «سایکو» مایکل مور در حالی در تنها ۱۰ روز حدود ۵/۱۱‌میلیون دلار فروخت که «بولینگ برای کلمباین» او چند سال پیش در هشت هفته به این رقم رسید.