شهردار تهران گفت: سهمیه‌بندی بنزین در کاهش بار ترافیکی نقش موثری خواهد داشت، اما هنوز نمی‌توانیم میزان دقیق آن را بگوییم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد باقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از عملیات اجرایی طرح‌های کانال فرحزاد و تونل نظامی گنجوی در جمع خبرنگاران در خصوص سهمیه‌بندی بنزین با اشاره به اینکه از قبل به مدیریت شهری در زمینه اجرایی شدن سهمیه‌بندی بنزین هیچ اطلاعی داده نشده است، گفت: خود من از طریق sms متوجه سهمیه‌بندی بنزین شدم. وی ادامه داد: امیدواریم شرکت کنترل ترافیک بررسی‌های لازم را در زمینه کاهش بار ترافیک به دقت انجام دهد. شهردار تهران با بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیق و دائمی در زمینه کاهش بار ترافیکی اعلام کرد، گفت: در فصل تابستان به سر می‌بریم و روزها بلند و شب‌ها کوتاه است، بنابراین سفرها تقسیم می‌شود، از سویی دیگر مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و مسافرت‌های خارج از شهر نیز وجود دارد. در نتیجه ارزیابی دقیق و میزان واقعی کاهش ترافیک را باید در نیمه اول مهر انجام داده و اعلام کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: اصل سهمیه‌بندی بنزین تصمیم درستی است و باید این تصمیم ۱۰ الی ۱۲ سال قبل گرفته می‌شد و اگر در آن زمان این کار انجام می‌شد، هزینه و خسارت‌های وارده از آن کمتر بود. به اعتقاد قالیباف، سهمیه‌بندی بنزین کار خوبی است، ما هم از آن حمایت می‌کنیم ولی اگر در نحوه شروع کار بقیه را مطلع می‌کردند بهتر بود.