با تایید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان، بازگشایی بانک‌ها قبل از آغاز به‌کار ادارات دولتی به قانون تبدیل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی برای تغییر ساعت کار بانک‌ها که در جلسه علنی سیزدهم ماه جاری نهاد قانونگذاری به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود، در جلسه چهارشنبه شورای نگهبان بررسی و تائید شد. بنا بر این مصوبه، دولت مکلف شده است ساعت کار بانک‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که قبل از شروع ساعت کار دیگر ادارات و سازمان‌های دولتی فعالیت و کار خود را آغاز و ارائه خدمات کنند.

مجلس پیشتر تصویب کرده بود که ساعت کار بانک‌ها در سراسر کشور به وضعیت منتهی به شهریور سال ۸۵ یعنی ۳۰/۷ صبح بازگردد که شورای نگهبان آن را مغایر با قانون اساسی دانسته بود.در همین حال رییس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: دولت در حال بررسی مصوبه مجلس برای تعیین ساعت جدید کاری بانک‌ها است و هنوز چیزی به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

داوود زارع اسکندری در خصوص ابهامات موجود در مصوبه مجلس برای تعیین ساعت شروع بکار بانک‌ها گفت: با توجه به مصوبه مجلس بانک‌ها باید قبل از شروع به کار ادارات دولتی شروع به کار کنند، با توجه به این مصوبه یا باید ساعت کاری ادارات دولتی تغییر کند و یا ساعت کاری بانک‌ها به عقب برگردد. زارع اسکندی افزود: تصمیم‌گیری در خصوص اجرای هر یک از راه‌های یاد شده (تغییر ساعت کاری ادارات یا برگشتن ساعت کاری بانک‌ها) منوط به تصمیم نهایی دولت است. وی در ارتباط با نهایی شدن این مصوبه و ابلاغ آن از ابتدای ماه آینده اظهار داشت: به احتمال زیاد تا بهمن ماه تکلیف روشن خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی بانک‌ها در ارتباط با نتایج اجرای سه ماه آزمایشی تغییر ساعت کار بانک‌ها گفت: هر چند تغییر ساعت کار بانک‌ها باعث فشار بیشتر و افزایش خستگی کارکنان آنها شد اما با توجه به نتایج مثبت دیگر و نفع جامعه به اجرا گذاشته شد.